Μάθημα : Ιστορική Κοινωνιολογία των Διανοουμένων
Κωδικός : PMS144
-
Θεματικές Ενότητες
-
1ο μάθημα: Εισαγωγή και...
-
2ο μάθημα: Επισκόπηση του πεδίου και νέα ερευνητικά και μεθοδολογικά ερωτήματα
-
3o μάθημα: Ορίζοντας τους διανοουμένους: Ο «διανοούμενος» ως νεωτερική κατηγορία.
-
4ο μάθημα: Ο αναστοχαστικός χαρακτήρας του πεδίου-Ζygmunt Bauman: κάθε ορισμός είναι αυτοπροσδιορισμός
-
5ο μάθημα. Προσεγγίσεις στην κοινωνιολογία των διανοουμένων (Ι): Οι διανοούμενοι ως τάξη καθ’ αυτή
-
6ο μάθημα. Προσεγγίσεις στην κοινωνιολογία των διανοουμένων (ΙΙ):Κάθε τάξη έχει τους διανοουμένους της-η «αναπόφευκτη» ταξική δέσμευση των διανοουμένων
-
7ο μάθημα. Προσεγγίσεις στην κοινωνιολογία των διανοουμένων (ΙΙΙ): Οι διανοούμενοι ως «ελεύθερα αιωρούμενο» στρώμα
-
8ο μάθημα. Οι διανοούμενοι στις κρίσιμες μεταβατικές φάσεις της νεωτερικότητας: διανοούμενοι και δημοκρατία – διανοούμενοι και εθνικισμός
-
9ο μάθημα. Οι διανοούμενοι στις εθνικές πορείες προς τη νεωτερικότητα-Γερμανία
-
10ο μάθημα. Οι διανοούμενοι στις εθνικές πορείες προς τη νεωτερικότητα-Γαλλία (Α)
-
11ο μάθημα. Οι διανοούμενοι στις εθνικές πορείες προς τη νεωτερικότητα-Γαλλία (Β)
-
12ο μάθημα. Οι διανοούμενοι στις εθνικές πορείες προς τη νεωτερικότητα-Μ. Βρετανία
-
13ο μάθημα. Οι διανοούμενοι στις εθνικές πορείες προς τη νεωτερικότητα-Ελλάδα
-
1ο μάθημα: Εισαγωγή και...
4ο μάθημα: Ο αναστοχαστικός χαρακτήρας του πεδίου-Ζygmunt Bauman: κάθε ορισμός είναι αυτοπροσδιορισμός
Ζygmunt Bauman, “Love in Adversity: On the State and the Intellectuals, and the State of the Intellectuals.” Thesis Eleven, 1992, 31: 81-104.
Zygmunt Bauman, Legislators and Interpreters. On Modernity, Post-modernity and Intellectuals, Polity Press, Cambridge 1987.
Κεντρικά ερωτήματα
- Γιατί ο Bauman υποστηρίζει ότι κάθε προσπάθεια να οριστούν οι διανοούμενοι στην πράξη αποτελεί απόπειρα αυτοπροσδιορισμού;
- Τι εννοεί ο Bauman με τους όρους «νομοθέτες» και «ερμηνευτές»; Σε ποιες μεγάλες ιστορικές περιόδους αντιστοιχούν αυτές οι λειτουργίες των διανοουμένων;