Μάθημα : Ιστορική Κοινωνιολογία των Διανοουμένων
Κωδικός : PMS144
-
Θεματικές Ενότητες
-
1ο μάθημα: Εισαγωγή και...
-
2ο μάθημα: Επισκόπηση του πεδίου και νέα ερευνητικά και μεθοδολογικά ερωτήματα
-
3o μάθημα: Ορίζοντας τους διανοουμένους: Ο «διανοούμενος» ως νεωτερική κατηγορία.
-
4ο μάθημα: Ο αναστοχαστικός χαρακτήρας του πεδίου-Ζygmunt Bauman: κάθε ορισμός είναι αυτοπροσδιορισμός
-
5ο μάθημα. Προσεγγίσεις στην κοινωνιολογία των διανοουμένων (Ι): Οι διανοούμενοι ως τάξη καθ’ αυτή
-
6ο μάθημα. Προσεγγίσεις στην κοινωνιολογία των διανοουμένων (ΙΙ):Κάθε τάξη έχει τους διανοουμένους της-η «αναπόφευκτη» ταξική δέσμευση των διανοουμένων
-
7ο μάθημα. Προσεγγίσεις στην κοινωνιολογία των διανοουμένων (ΙΙΙ): Οι διανοούμενοι ως «ελεύθερα αιωρούμενο» στρώμα
-
8ο μάθημα. Οι διανοούμενοι στις κρίσιμες μεταβατικές φάσεις της νεωτερικότητας: διανοούμενοι και δημοκρατία – διανοούμενοι και εθνικισμός
-
9ο μάθημα. Οι διανοούμενοι στις εθνικές πορείες προς τη νεωτερικότητα-Γερμανία
-
10ο μάθημα. Οι διανοούμενοι στις εθνικές πορείες προς τη νεωτερικότητα-Γαλλία (Α)
-
11ο μάθημα. Οι διανοούμενοι στις εθνικές πορείες προς τη νεωτερικότητα-Γαλλία (Β)
-
12ο μάθημα. Οι διανοούμενοι στις εθνικές πορείες προς τη νεωτερικότητα-Μ. Βρετανία
-
13ο μάθημα. Οι διανοούμενοι στις εθνικές πορείες προς τη νεωτερικότητα-Ελλάδα
-
1ο μάθημα: Εισαγωγή και...
2ο μάθημα: Επισκόπηση του πεδίου και νέα ερευνητικά και μεθοδολογικά ερωτήματα
Charles Kurzman and Lynn Owens, “The Sociology of Intellectuals”, Annual Sociological Review, 2002, 28: 63-90.
Gil Eyal and Larissa Buchholz, “From the Sociology of Intellectuals to the Sociology of Interventions”, Annual Sociological Review, 2010, 36: 117-137.
Κεντρικά ερωτήματα
- Ποιες είναι, κατά τους Kurzman και Owens οι τρεις κεντρικές/αντιμαχόμενες προσεγγίσεις στο πεδίο της κοινωνιολογίας των διανοουμένων; Ποιοι είναι οι μετασχηματισμοί που υφίστανται αυτές οι θεωρήσεις στη διάρκεια του 20ού αιώνα;
- Ποια χαρακτηριστική πρέπει να έχει μια Κοινωνιολογία των Διανοουμένων-Κοινωνιολογία των Παρεμβάσεων για τον 21ο αιώνα σύμφωνα με τους Gil Eyal και Larissa Buchholz; Από ποια πεδία αντλεί μια τέτοια κοινωνιολογία;