Πολιτισμική Πληροφορική/Τεχνολογία (410329)
Κώστας Καρπούζης
Τα τελευταία χρόνια έχει μεταβληθεί σε μεγάλο βαθμό ο τρόπος με τον οποίο παράγουμε και καταναλώνουμε πολιτισμικό περιεχόμενο και ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με τις διάφορες μορφές πολιτιστικής κληρονομιάς. Τόσο η παραγωγή, όσο και η αλληλεπίδραση εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό από τα τεχνολογικά εργαλεία που χρησιμοποιούμε και επηρεάζεται από το πολιτισμικό υπόβαθρο των χρηστών και των δημιουργών.
Στο μάθημα αυτό επιχειρούμε να συνδέσουμε την πολιτιστική κληρονομιά και τον σύγχρονο πολιτισμό με έννοιες που σχετίζονται με τις φορητές συσκευές, το Διαδίκτυο και την Τεχνητή Νοημοσύνη - θα αναλύσουμε το πώς οι πληροφορίες που προσφέρουμε στις διαδικτυακές υπηρεσίες μπορούν να επηρεάσουν το πώς ανακτάται και εμφανίζεται σε μας το πολιτιστικό περιεχόμενο, το πώς μπορούμε να επαναχρησιμοποιήσουμε το υπάρχον περιεχόμενο για να δημιουργήσουμε νέες, ελκυστικότερες αναπαραστάσεις του που εκμεταλλεύονται τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, όπως η Εικονική και η Επαυξημένη Πραγματικότητα και το πώς μπορούμε να μετρήσουμε και να ενισχύσουμε την εμπειρία των χρηστών, με σκοπό να γίνει η αλληλεπίδραση πιο ενδιαφέρουσα και ουσιαστική.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του εξαμήνου οι φοιτητέ/τριες θα είναι σε θέση να:
- αναλύουν τις συνιστώσες και τα χαρακτηριστικά του Πολιτισμικού περιεχομένου μέσω των μεταδεδομένων
- οργανώνουν το Πολιτισμικό περιεχόμενο με βάση τα χαρακτηριστικά του και τις προτιμήσεις των χρηστών
- σχεδιάζουν διεπαφές για την πρόσβαση σε Πολιτισμικό περιεχόμενο
- αναλύουν το περιεχόμενο που παράγουν οι χρήστες (user-generated content)
- μετρούν την εμπειρία χρήστη κατά την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο.
(Εικόνα: Rodion Kutsaev από το Unsplash)
ΛιγότεραΤα τελευταία χρόνια έχει μεταβληθεί σε μεγάλο βαθμό ο τρόπος με τον οποίο παράγουμε και καταναλώνουμε πολιτισμικό περιεχόμενο και ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με τις διάφορες μορφές πολιτιστικής κληρονομιάς. Τόσο η παραγωγή, όσο και η αλληλεπίδραση εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό από τα τεχνολογικά εργαλεία που χρησιμοποιούμε και επηρεάζεται από το πολιτισμικό υπόβαθρο των χρηστών και των δημιουργών.
Στο μάθημα αυτό επιχειρούμε να συνδέσουμε την πολιτιστική κληρονομιά και τον σύγχρονο πολιτισμό με έννοιες που σχετίζονται με τις φορητές συσκευές, το Διαδίκτυο και την Τεχνητή Νοημοσύνη - θα αναλύσουμε το πώς οι πληροφορίες που προσφέρουμε στις διαδικτυακές υπηρεσίες μπορούν να επηρεάσουν το πώς ανακτάται και εμφανίζεται σε μας το πολιτιστικό περιεχόμενο, το πώς μπορούμε να επαναχρησιμοποιήσουμε το υπάρχον περιεχόμενο για να δημιουργήσουμε νέες, ελκυστικότερες αναπαραστάσεις του που εκμεταλλεύονται τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, όπως η Εικονική και η Επαυξημένη Πραγματικότητα και
Τα τελευταία χρόνια έχει μεταβληθεί σε μεγάλο βαθμό ο τρόπος με τον οποίο παράγουμε και καταναλώνουμε πολιτισμικό περιεχόμενο και ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με τις διάφορες μορφές πολιτιστικής κληρονομιάς. Τόσο η παραγωγή, όσο και η αλληλεπίδραση εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό από τα τεχνολογικά εργαλεία που χρησιμοποιούμε και επηρεάζεται από το πολιτισμικό υπόβαθρο των χρηστών και των δημιουργών.
Στο μάθημα αυτό επιχειρούμε να συνδέσουμε την πολιτιστική κληρονομιά και τον σύγχρονο πολιτισμό με έννοιες που σχετίζονται με τις φορητές συσκευές, το Διαδίκτυο και την Τεχνητή Νοημοσύνη - θα αναλύσουμε το πώς οι πληροφορίες που προσφέρουμε στις διαδικτυακές υπηρεσίες μπορούν να επηρεάσουν το πώς ανακτάται και εμφανίζεται σε μας το πολιτιστικό περιεχόμενο, το πώς μπορούμε να επαναχρησιμοποιήσουμε το υπάρχον περιεχόμενο για να δημιουργήσουμε νέες, ελκυστικότερες αναπαραστάσεις του που εκμεταλλεύονται τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, όπως η Εικονική και η Επαυξημένη Πραγματικότητα και
                                  
                                            Περίγραμμα
                                            Ομάδα Facebook για το μάθημα
                                                        Μπορείτε να εγγραφείτε εδώ.
Μαθησιακοί στόχοι
                                                        Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής/τρια θα μπορεί να:
- αναλύει τις συνιστώσες και τα χαρακτηριστικά του Πολιτισμικού περιεχομένου μέσω των μεταδεδομένων
- οργανώνει το Πολιτισμικό περιεχόμενο με βάση τα χαρακτηριστικά του και τις προτιμήσεις των χρηστών
- σχεδιάζει διεπαφές για την πρόσβαση σε Πολιτισμικό περιεχόμενο
- αναλύει το περιεχόμενο που παράγουν οι χρήστες (user-generated content)
- μετρά την εμπειρία χρήστη κατά την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο
Προτεινόμενα συγγράμματαΠολιτιστική αναπαράσταση, εκδ: Κριτική (11752)
Πολιτιστικές βιομηχανίες, εκδ: Κριτική (11751)
Μέθοδοι αξιολόγησης
                                                        50% τελική ομαδική εργασία - 50% τελική ατομική εξέταση 
Πρέπει να πάρετε προβιβάσιμο βαθμό (5+) και στην εργασία και στην εξέταση
Διδάσκοντες
                                                        Κώστας Καρπούζης
kkarpou@panteion.gr
@kkarpou
Μπορείτε να εγγραφείτε εδώ.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής/τρια θα μπορεί να:
- αναλύει τις συνιστώσες και τα χαρακτηριστικά του Πολιτισμικού περιεχομένου μέσω των μεταδεδομένων
- οργανώνει το Πολιτισμικό περιεχόμενο με βάση τα χαρακτηριστικά του και τις προτιμήσεις των χρηστών
- σχεδιάζει διεπαφές για την πρόσβαση σε Πολιτισμικό περιεχόμενο
- αναλύει το περιεχόμενο που παράγουν οι χρήστες (user-generated content)
- μετρά την εμπειρία χρήστη κατά την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο
Πολιτιστική αναπαράσταση, εκδ: Κριτική (11752)
Πολιτιστικές βιομηχανίες, εκδ: Κριτική (11751)
50% τελική ομαδική εργασία - 50% τελική ατομική εξέταση
Πρέπει να πάρετε προβιβάσιμο βαθμό (5+) και στην εργασία και στην εξέταση
Κώστας Καρπούζης
kkarpou@panteion.gr
@kkarpou
Σύνδεσμος για το notebook του μαθήματος 3.
Η διάλεξη του μαθήματος.
Βίντεο για απλά εργαλεία ανάλυσης social media στις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες (Digital Humanities)
Βίντεο για τα είδη δεδομένων στα έργα DH
Βίντεο για τις ποσοτικές και ποιοτικές πληροφορίες που μπορώ να συλλέξω από τα δεδομένα
 
            