Μάθημα : Κινηματογράφος
Κωδικός : TMF226
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ρεαλισμός – Φορμαλισμός (εξπρεσιονισμός)
-
Θεωρία του δημιουργού
-
Σημειολογία - Δομισμός
-
Auteur structuralisme
-
Ψυχανάλυση
-
Η φεμινιστική προσέγγιση
-
Αποδόμηση / Μεταδομισμός
-
Μεταμοντερνισμός
-
Η νεοφορμαλιστική προσέγγιση.
-
Κλασική χολιγουντιανή αφήγηση και αφήγηση στην ‘ευρωπαϊκή ταινία τέχνης’.
-
Παραμετρική αφήγηση
-
Ρεαλισμός – Φορμαλισμός (εξπρεσιονισμός)
Η φεμινιστική προσέγγιση
Η φεμινιστική προσέγγιση ξεκινά από κοινωνιολογική και εμπειρική βάση για να χρησιμοποιήσει στη συνέχεια τις ψυχαναλυτικές μεθόδους στην προσπάθειά της να αναδείξει τη διάρθρωση των έμφυλων σχέσεων εξουσίας, να δημιουργήσει χώρο για την έκφραση της γυναικείας υποκειμενικότητας και επιθυμίας, να θέσει το ζήτημα της «έμφυλης» θέασης των ταινιών. Οι πρώτες φεμινίστριες κριτικοί Μolly Haskell, Marjorie Rosen, Joan Mellen στρέφονται στην ανάλυση της παρουσίασης των γυναικών στον κινηματογράφο προϋποθέτοντας πως υπάρχει μια γυναικεία ταυτότητα που η πατριαρχική ιδεολογία καταστέλλει, εκείνη της διαφοράς.
(Για περισσότερα βλ. έγγραφα->συνοπτικό διάγραμμα θεωρίας κινηματογράφου 1)