Μάθημα : Κινηματογράφος
Κωδικός : TMF226
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ρεαλισμός – Φορμαλισμός (εξπρεσιονισμός)
-
Θεωρία του δημιουργού
-
Σημειολογία - Δομισμός
-
Auteur structuralisme
-
Ψυχανάλυση
-
Η φεμινιστική προσέγγιση
-
Αποδόμηση / Μεταδομισμός
-
Μεταμοντερνισμός
-
Η νεοφορμαλιστική προσέγγιση.
-
Κλασική χολιγουντιανή αφήγηση και αφήγηση στην ‘ευρωπαϊκή ταινία τέχνης’.
-
Παραμετρική αφήγηση
-
Ρεαλισμός – Φορμαλισμός (εξπρεσιονισμός)
Auteur structuralisme
To κίνημα του δομισμού δίνει νέα ώθηση στη θεωρία του δημιουργού η οποία στο τέλος της δεκαετίας του ’60 αποπειράται να συνδυάσει την εφαρμογή της απρόσωπης δομικής επιστημονικής μεθόδου (καθοριστικές είναι οι μελέτες του Levi Strauss και τα κείμενα των Μπαρτ και Φουκώ περί θανάτου του δημιουργού) με το ρομαντικό ιδεαλισμό της αρχικής φάσης. Στο πλαίσιο του auteur-structruralisme ο δημιουργός ταυτίζεται με το σύνολο των δομών που χαρακτηρίζουν το έργο του. Σημαντικότεροι εκπρόσωποι αυτού του ρεύματος είναι ερευνητές του British Film Institute (ΒFI), Geoffrey Novell-Smith, Jim Kitches, Peter Wollen.
(Για περισσότερα βλ. έγγραφα->συνοπτικό διάγραμμα θεωρίας κινηματογράφου 1)