Μάθημα : Κινηματογράφος
Κωδικός : TMF226
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ρεαλισμός – Φορμαλισμός (εξπρεσιονισμός)
-
Θεωρία του δημιουργού
-
Σημειολογία - Δομισμός
-
Auteur structuralisme
-
Ψυχανάλυση
-
Η φεμινιστική προσέγγιση
-
Αποδόμηση / Μεταδομισμός
-
Μεταμοντερνισμός
-
Η νεοφορμαλιστική προσέγγιση.
-
Κλασική χολιγουντιανή αφήγηση και αφήγηση στην ‘ευρωπαϊκή ταινία τέχνης’.
-
Παραμετρική αφήγηση
-
Ρεαλισμός – Φορμαλισμός (εξπρεσιονισμός)
Ρεαλισμός – Φορμαλισμός (εξπρεσιονισμός)
Στην αρχική φάση της κινηματογραφικής θεωρίας και μέχρι τη δεκαετία του ’60 το βασικό σύστημα αναφοράς είναι η φωτογραφική ιδιότητα του κινηματογραφικού μέσου· οι θεωρητικοί που υποστηρίζουν ότι ο κινηματογράφος πρέπει να εκμεταλλευτεί αυτή τη μοναδική σε σχέση με τις άλλες τέχνες ιδιότητά του και να στραφεί προς την καταγραφή της πραγματικότητας ανήκουν στο ρεύμα του ρεαλισμού· εκείνοι αντίθετα που θεωρούν απαραίτητη τη μετατροπή της ώστε να υπάρξει πραγματικά έργο τέχνης ανήκουν στο ρεύμα του φορμαλισμού ή εξπρεσιονισμού. Σημαντικότεροι εκπρόσωποι της πρώτης κατηγορίας είναι οι Αντρέ Μπαζέν και Ζήγκφριντ Κρακάουερ, χαρακτηριστικότερος εκπρόσωπος της δεύτερης ο Ρούντολφ Αρνχάιμ.