Παρουσίαση/Προβολή
(520253) - Αγγελική Αθανασοπούλου
Περιγραφή Μαθήματος
Στο μάθημα παρακολουθούμε και αναλύουμε (α) πώς από τον 17ο αιώνα στις "δυτικές" κοινωνίες "ανακαλύπτονται" οι διαφορετικές ηλικιακές κατηγορίες -παιδική ηλικία, νεότητα, γηρατειά- και συγκροτούνται ως διακριτές κοινωνικές κατηγορίες (β) πώς η "ανακάλυψη"/ "επινόηση"/ "κατασκευή" των ηλικιακών κατηγοριών σχετίζεται με τις ευρύτερες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες (γ) πώς τους αποδίδονται ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, προβλήματα και ανάγκες στη βάση των οποίων σχεδιάζονται και υλοποιούνται συγκεκριμένες κάθε φορά πολιτικές. Μέσα από τη μελέτη ιστορικών και εθνογραφικών παραδειγμάτων, εξετάζουμε πώς παιδική ηλικία, νεότητα και γηρατειά εννοιολογούνται με διαφορετικούς τρόπους ανάλογα με το ιστορικό, κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο. Παράλληλα, φωτίζουμε τις διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό των ηλικιακών/κοινωνικών κατηγοριών, οι οποίες συνδέονται με το φύλο, την κοινωνική τάξη, την υγεία/αναπηρία, την εθν(ικ)ότητα, τον αστικό ή αγροτικό χώρο. Η ανάδειξη των εσωτερικών διαφοροποιήσεων/ανισοτήτων και της συνάρθρωσης ηλικίας, φύλου, υγείας/αναπηρίας, κοινωνικής τάξης, εθν(ικ)ότητας, επιτρέπει να κατανοήσουμε αφενός τους διακριτούς τρόπους με τους οποίους τα υποκείμενα συγκροτούν τις ταυτότητές τους, τοποθετούνται, κατανοούν τον κόσμο και οργανώνουν τη δράση τους και αφετέρου γίνονται αντιληπτά και αντιμετωπίζονται σε επίσημο και ανεπίσημο επίπεδο.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 9 Ιουλίου 2025
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα