Παρουσίαση/Προβολή
Ανθρωπολογία και Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
(520234) - Πέτρος Πετρίδης
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει τρόπους χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών και νέων μέσων στο πλαίσιο της εκπαίδευσης υπό το πρίσμα της κοινωνικής ανθρωπολογίας. Τα τελευταία χρόνια όροι όπως «μάθηση βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι» και «παιχνιδοποίηση της εκπαίδευσης» έχουν τύχει μεγάλης δημοφιλίας. Ταυτόχρονα, ψηφιακά μέσα όπως διαδραστικοί χάρτες, εφαρμογές δημιουργίας ψηφιακών αφηγήσεων και κινούμενα σχέδια εφαρμόζονται με ποικίλους τρόπους στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της επικοινωνίας ανθρωπολογικής γνώσης.
Στις διαλέξεις του μαθήματος θα εξετάσουμε κριτικά πως τα προαναφερθέντα μέσα μπορούν να φανούν γόνιμα σε μία σειρά ζητημάτων που άπτονται της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα θα δούμε πώς μπορούμε να επικοινωνήσουμε γνώση μέσω παιχνιδιών, κινουμένων σχεδίων και διαδραστικών χαρτών, ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στη διαδικασιακή ρητορική των βιντεοπαιχνιδιών και στις «παραδοσιακές» μορφές ρητορικής, πως η εμπλοκή μαθητών/τριών με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα βιντεοπαιχνίδια επιδρά στη διαμόρφωση της αντίληψης για την ετερότητα και τον ιστορικό χρόνο, πως μπορούμε να σχεδιάσουμε ένα παιχνίδι βασισμένοι σε εθνογραφική έρευνα, πως το ίδιο το παιχνίδι μπορεί να αποτελέσει όχημα διδασκαλίας, αλλά και κοινωνικής και πολιτισμικής έκφρασης και κριτικής.
Θα εξετάσουμε, ακόμη, πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διάφορες πλατφόρμες με σκοπό τη δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων και πολυτροπικών μορφών παραγωγής νοήματος.
Τέλος, θα δούμε πως τα βιντεοπαιχνίδια αλλά και αναμεσοποιήσεις των βιντεοπαιχνιδιών, όπως τα βίντεο machinima, μπορούν να λειτουργήσουν ως νέες μορφές οπτικής αναπαράστασης στο πλαίσιο της διδασκαλίας.
Το μάθημα αντλεί θεωρητικά εργαλεία και παραδείγματα τόσο από τον χώρο της ανθρωπολογίας όσο και από τον χώρο των game studies και της θεωρίας των νέων μέσων.
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2021
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα