Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εργαστηριακό Μάθημα Δημοσιογραφίας ΙΧ: Όψεις του Διαδικτύου – Κριτικές Προσεγγίσεις

(410307) -  Μιχάλης Χατζηκωνσταντίνου

Περιγραφή Μαθήματος

Υπό το πρίσμα της ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης του διαδικτύου, της ανάδυσης νέων μορφών συνεργατικής κουλτούρας και πλατφορμών παραγωγής περιεχομένου, των δυνατοτήτων συλλογής και διαχείρισης μεγάλων δεδομένων και πολιτικών ρύθμισης του ψηφιακού πεδίου, το μάθημα αναλύει κριτικά μια σειρά από καίρια ζητήματα και αμφιλεγόμενες πρακτικές του διαδικτυακού γίγνεσθαι.

Διδακτικοί στοχοι

  • μελετά το μοντέλο (υπηρεσίες, λειτουργίες) της πληροφοριακής διαμεσολάβησης
  • αναλύει μηχανισμούς συλλογής και εκμετάλλευσης ψηφιακών δεδομένων και νέες διαδικτυακές πρακτικές στα πεδία της οικονομίας και της πολιτικής
  • εξετάζει στρεβλές μορφές ενημέρωσης και παραγωγής περιεχομένου στο διαδίκτυο
  • παραβάλλει πρακτικές συνηγορίας και ακτιβισμού στο ψηφιακό περιβάλλον
  • προσεγγίζει κριτικά το ρόλο των μεγάλων δεδομένων και τη χρήση τους στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής έρευνας
  • παρουσιάζει τεχνικές, εργαλεία και καλές πρακτικές της δημοσιογραφίας
    των δεδομένων

Μαθησιακα αποτελεσματα
Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, οι φοιτητές θα είναι ικανοί να:

  • εξηγούν τον ρόλο των νέων διαμεσολαβητών (συναθροιστές ειδήσεων, μηχανές αναζήτησης) στην πρόσβαση και διαχείριση της πληροφορίας
  •  κατανοούν την λειτουργία μηχανισμών ελέγχου και φιλτραρίσματος τουπεριεχομένου στις διαδραστικές πλατφόρμες
  • προσδιορίζουν εναλλακτικές διαδικτυακές μορφές ενημέρωσης/πληροφόρησης και κινηματικής δράσης
  • εξοικειωθούν με τη συλλογή στοιχείων, την επεξεργασία τους και την οπτικοποίησή τους προσεγγίζουν κριτικά τη μηχανική μάθηση στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής έρευνας
  •  κάνουν ρεπορτάζ με δεδομένα, και για τα δεδομένα


Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου οι φοιτήτριες και οι φοιτητές αναλαμβάνουν (ατομικά ή/και ομαδικά): εβδομαδιαίες αναφορές στο ιστολόγιο του μαθήματος, προφορικές παρουσιάσεις, σειρά ερευνητικών εργασιών (μελέτες περίπτωσης) και την παραγωγή περιεχομένου για το ψηφιακό περιοδικό QUBIT του μαθήματος.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025