Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Αρθρογραφία και παραγωγή περιεχομένου στα ΜΜΕ και τους φορείς επικοινωνίας

(410355) -  Αχιλλέας Καραδημητρίου

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα αυτό επικεντρώνεται στην εξοικείωση των φοιτητών/φοιτητριών με μια ευρεία γκάμα περιεχομένου (ειδησεογραφικού και πληροφοριακού/προωθητικού εν γένει), το οποίο παράγεται και διανέμεται από το σύνολο των μέσων ενημέρωσης καθώς και των φορέων επικοινωνίας. Βασική αρχή του μαθήματος είναι η ανάλυση και εφαρμογή των θεωρητικών εργαλείων τεχνικών δημιουργικής γραφής στην πράξη.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εφαρμογή τεχνικών πιστής, σφαιρικής, εμπεριστατωμένης και ολοκληρωμένης καταγραφής της είδησης ή/και της πληροφορίας, λαμβάνοντας υπόψη τα φαινόμενα της σύγκλισης των επικοινωνιών και των τεχνολογιών καθώς και της πλατφορμοποίησης της επικοινωνίας. Το μάθημα αποσκοπεί στο να καλλιεργήσει στους φοιτητές/στις φοιτήτριες δεξιότητες αρθρογραφίας για διαφορετικές κατηγορίες ειδησεογραφικών κειμένων (editorial/κύριο άρθρο, άρθρο γνώμης, άρθρο ανάλυσης/feature article, ρεπορτάζ, κείμενο συνέντευξης) αλλά και δεξιότητες δημιουργικής γραφής προωθητικού περιεχομένου (Δελτίων Τύπου, κειμένων για newsletter, πλάνου επικοινωνίας, κειμένων για μέσα κοινωνικής δικτύωσης) ανάλογα με το επικοινωνιακό πλαίσιο τοποθέτησης του τελικού περιεχομένου, τους στόχους που υπηρετεί και το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Το συγκεκριμένο μάθημα αποσκοπεί στο να συμβάλει στην ενδυνάμωση γνώσεων και δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη συγγραφή περιεχομένου σε όλο το φάσμα των ΜΜΕ και του πεδίου της επικοινωνίας, για αυτό και απευθύνεται σε φοιτητές / φοιτήτριες όλων των Κύκλων Σπουδών.

Μετά την ολοκλήρωση του κύκλου μαθημάτων οι φοιτητές/φοιτήτριες επιδιώκεται να αποκτήσουν ένα σύνολο γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων με επίκεντρο την παραγωγή γραπτού λόγου στο πλαίσιο διαφορετικών επικοινωνιακών περιστάσεων. 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ειδικότερα, οι φοιτητές/φοιτήτριες θα είναι σε θέση:

  • Να προσδιορίζουν τις διαφορετικές μεθόδους συγγραφής ειδησεογραφικού λόγου και ευρύτερου πληροφοριακού περιεχομένου στα μέσα ενημέρωσης (Τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο) και τους φορείς επικοινωνίας (Γραφεία Τύπου και Επικοινωνίας, Γραφεία Δημοσίων Σχέσεων)
  • Να αναζητούν, να επιλέγουν και να συνθέτουν τις κατάλληλες πηγές με στόχο τη δημιουργία περιεχομένου ανάλογα με τη «γραμματική» και τα χαρακτηριστικά της κάθε κατηγορίας ΜΜΕ ή φορέα επικοινωνίας
  • Να συγκρίνουν τις ιδιαιτερότητες κάθε κειμενικού είδους ειδησεογραφικής γραφής και να συνθέτουν τα δικά τους κείμενα ανάλογα με το επικοινωνιακό πλαίσιο που υπηρετούν και το κοινό στο οποίο απευθύνονται
  • Να αξιοποιούν συνδυαστικές τεχνικές δημιουργικής γραφής περιεχομένου (ειδησεογραφικού ή πληροφοριακού) ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σε πραγματικές συνθήκες εργασίας στο πλαίσιο λειτουργίας ειδησεογραφικού οργανισμού ή φορέα επικοινωνίας
  • Να αναπτύσσουν περιεχόμενο κατάλληλο για διάχυση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ανάλογα με τους στόχους λειτουργίας του μέσου ενημέρωσης ή του φορέα επικοινωνίας
  • Να παράγουν περιεχόμενο κατάλληλο για αξιοποίηση στο πλάνο επικοινωνίας ενός φορέα
  • Να αξιολογούν και να συγκρίνουν τις διαφορετικές μεθόδους συγγραφής διαφορετικών κατηγοριών αρθρογραφίας ανάλογα με την εταιρική ταυτότητα του μέσου ενημέρωσης

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024