Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Σχεδιασμός της εμπειρίας χρήστη

(410357) -  Σταύρος Καπερώνης

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα επικεντρώνεται στον σχεδιασμό εμπειρίας χρήστη σε ψηφιακά περιβάλλοντα, την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή. Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση των θεωρητικών πλαισίων και μοντέλων, τη σχέση θεωρίας και πράξης στον σχεδιασμό HCI και UX και την ανάλυση διαφορετικών προσεγγίσεων. Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη κριτικής σκέψης μέσω της αξιολόγησης βιβλιογραφίας και μελετών περιπτώσεων. Οι μέθοδοι αξιολόγησης περιλαμβάνουν ερευνητικές μεθοδολογίες, τεχνικές σχεδιασμού εμπειρίας χρήστη, και δοκιμές ευχρηστίας. Το μάθημα επίσης εξετάζει ηθικούς και κοινωνικούς παράγοντες στον σχεδιασμό HCI και UX, συμπεριλαμβανομένων της ιδιωτικότητας και της προσβασιμότητας.

Στόχοι του μαθήματος:

  1. Κατανόηση των θεωρητικών πλαισίων και μοντέλων που διαμορφώνουν την αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή και το σχεδιασμό UX.
  2. Ανάλυση και αξιολόγηση διαφορετικών θεωρητικών προσεγγίσεων
  3. Σχέση θεωρίας και πρακτικής στον σχεδιασμό HCI και UX.
  4. Ανάπτυξη εννοιολογικής κατανόησης της γνωστικής ψυχολογίας, της επεξεργασίας πληροφοριών, της συμπεριφοράς του χρήστη και των αρχών ευχρηστίας.
  5. Σενάρια επίλυσης προβλημάτων στο σχεδιασμό εμπειρίας χρήστη
  6. Ερευνητικές μεθοδολογίες και ηθική προβληματισμοί στο σχεδιασμό HCI και UX.
  7. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και αναλυτικών δεξιοτήτων μέσω της αξιολόγησης επιστημονικής βιβλιογραφίας και μελετών περιπτώσεων.

Syllabus

-    Εισαγωγή στην εμπειρία χρήστη (Το εύρος της εμπειρίας χρήστη, Προβληματισμοί της εμπειρίας χρήστη, Προσόντα του σχεδιαστή εμπειρίας, Η σημασία της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης

-    Το πλαίσιο σχεδιασμού της εμπειρίας (Χρήστες, δραστηριότητες, Περιεχόμενο, Τεχνολογίες, Πλαίσιο προβλημάτων)

-    Διαδικασία ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού (Εισαγωγή στην αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή, Ιστορικές προοπτικές και εξέλιξη της HCI, Βασικές έννοιες, αρχές και στόχοι του HCI, Ο ρόλος της ευχρηστίας και της εμπειρίας του χρήστη στο σχεδιασμό διαδραστικών συστημάτων, Χρηστικότητα)

-   Σχεδιασμός Εμπειρίας (Γνωστικά και ψυχολογικά υπόβαθρα, Ανθρώπινη νόηση και επεξεργασία πληροφοριών, Νοητικά μοντέλα, προσοχή, αντίληψη και μνήμη, Ανθρώπινοι παράγοντες, εργονομία στο σχεδιασμό).

-   Τεχνικές σχεδιασμού εμπειρίας χρήστη (Συμπεριφορά χρηστών και σχεδιασμός

αλληλεπίδρασης, Αρχές και μεθοδολογίες σχεδιασμού με επίκεντρο τον χρήστη, -Μέθοδοι έρευνας χρηστών, Συνεντεύξεις, Ερωτηματολόγια, Τεχνικές card sorting, Παρατήρηση, Ανάλυση δεδομένων, Συμμετοχικός Σχεδιασμός, Αξιολόγηση)

-    Περιβάλλον σχεδιασμού εμπειρίας χρήστη (Σχεδιασμός Οπτικής διεπαφής, Μέθοδοι και τεχνικές δοκιμών ευχρηστίας, Μετρικές για τη μέτρηση της ικανοποίησης των χρηστών, Personas, User journey, Σχεδιασμός εφαρμογών και ιστοσελίδων, Κοινωνικά δίκτυα και αλληλεπίδραση, Μνήμη, προσοχή, αντίληψη και επίδραση)

-    Ο ρόλος της Τεχνητής νοημοσύνης (Αλληλεπίδραση ανθρώπου και τεχνητής νοημοσύνης, Εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, Μνήμη, προσοχή, αντίληψη και επίδραση)

-    Ηθικές και κοινωνικές εκτιμήσεις (Ιδιωτικότητα και ασφάλεια στο σχεδιασμό, Ηθικές γραμμές για την έρευνα και το σχεδιασμό, Προσβασιμότητα και σχεδιασμός χωρίς αποκλεισμούς).

Αξιολόγηση μαθήματος:

-    Ομαδικές εργασίες κατανόησης, δεξιοτήτων, κριτικής ανάλυσης, εφαρμογής κανόνων ευχρηστίας και εστίασης στη δημιουργία εφαρμογών για κινητές συσκευές σε immersive περιβάλλοντα

-    Ομαδικές Παρουσιάσεις σε μελέτες περίπτωσης εμπειρίας χρήστη, συμμετοχή, συζητήσεις και ανατροφοδότηση.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024