Παρουσίαση/Προβολή
(410228) - Αχιλλέας Καραδημητρίου
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα αυτό πραγματεύεται την εξέλιξη του δημοσιογραφικού επαγγέλματος και των δημοσιογραφικών πρακτικών από την εποχή εμφάνισης του Τύπου μέχρι και την περίοδο ανάδυσης της σημερινής κοινωνίας της πλατφόρμας. Μέσα από την κριτική προσέγγιση εννοιών που φανερώνουν την εξελιγκτική πορεία της δημοσιογραφίας (όπως είδηση, σχολιασμός γεγονότων, παραπολιτικές στήλες, παραδοσιακά και νέα μέσα επικοινωνίας, σύγκλιση τεχνολογιών και επικοινωνιών, κοινή γνώμη, δημοσιογραφική πλαισίωση/framing, churnalism, δημοσιογραφία της μετα-αλήθειας/post-truth journalism, δημοσιογραφία δημόσιας υπηρεσίας/public service journalism, δημοσιογραφία δεδομένων/data journalism, συγκλίνουσα αίθουσα σύνταξης ειδήσεων/converged newsroom, δημοσιογραφία πολιτών/citizen journalism, αλγοριθμική δημοσιογραφία, επαλήθευση ειδήσεων / fact-checking κλπ.) επιδιώκεται η εξοικείωση των φοιτητών/φοιτητριών με τις αλλαγές που έχει υποστεί το επάγγελμα του δημοσιογράφου.
Επιπλέον διατρέχοντας επιλεκτικά την εξέλιξη της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες ο κύκλος μαθημάτων αποσκοπεί στο να αναδείξει τους παράγοντες που επηρεάζουν τα μοντέλα δημοσιογραφικών πρακτικών που έχουν εγκαθιδρυθεί με γνώμονα την εξέλιξη των επικοινωνιακών συστημάτων. Εστιάζοντας στο ελληνικό μιντιακό πεδίο το μάθημα επιδιώκει να βοηθήσει τους φοιτητές/τις φοιτήτριες να κατανοήσουν τη σημερινή εικόνα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των μέσων ενημέρωσης σε σύγκριση με το παρελθόν εξετάζοντας κριτικά το φαινόμενο της συγκέντρωσης της ιδιοκτησίας στα ΜΜΕ και πώς αυτό επηρεάζει τις δημοσιογραφικές πρακτικές.
Ο κύκλος μαθημάτων περιλαμβάνει επίσης τη διαφώτιση των φοιτητών/φοιτητριών ως προς τις πρακτικές εργασίες της δημοσιογραφικής αποστολής στις διαφορετικές κατηγορίες μέσων ενημέρωσης (Τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο) από την ανάθεση ενός θέματος μέχρι την δημοσιοποίησή του. Μέσα από μελέτες περίπτωσης οι φοιτητές/φοιτήτριες επιδιώκεται να κατανοήσουν τα βασικά στάδια εργασίας του δημοσιογράφου σε όλες τις κατηγορίες των μέσων ενημέρωσης, τα κριτήρια επιλογής και σύνθεσης των ειδήσεων, τη διοικητική διάρθρωση των ΜΜΕ με έμφαση στον τρόπο λειτουργίας του ειδησεογραφικού τομέα και της αίθουσας σύνταξης ειδήσεων (newsroom). Επιπλέον, ο κύκλος μαθημάτων αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών/φοιτητριών με τα βασικά γνωρίσματα της φωτοειδησεογραφίας και της σημασίας των οπτικών στοιχείων στη συνολική δημοσιογραφική αφήγηση.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση:
- Να αναγνωρίζουν τι αποτελεί είδηση καθώς και ποιος είναι ο κύκλος δημοσιογραφικών εργασιών από τη σύλληψη ενός ειδησεογραφικού θέματος ως τη δημοσιοποίησή του
- Να προσδιορίζουν τις βασικές αρχές του δημοσιογραφικού λόγου και τα κριτήρια επιλογής ειδήσεων για τη διαμόρφωση της ειδησεογραφικής ατζέντας ενός μέσου ενημέρωσης
- Να αναγνωρίζουν τις διαφορές του δημοσιογραφικού λόγου και των δημοσιογραφικών πρακτικών ανάλογα με την κατηγορία του μέσου ενημέρωσης στο οποίο προβάλλεται ένα ειδησεογραφικό θέμα
- Να εκφράζουν κριτικό λόγο ως προς την εξέλιξη της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα συγκριτικά με άλλες χώρες και να αξιολογούν τη διαμόρφωση του μιντιακού τοπίου σε διάφορες χώρες
- Να εξηγούν τη διοικητική διάρθρωση που χαρακτηρίζει κάθε κατηγορία μέσου ενημέρωσης
- Να εφαρμόζουν τις πρώτες πρακτικές σύνταξης ειδησεογραφικού περιεχομένου.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα