Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εργαστηριακό Μάθημα Πολιτισμού VII: Έρευνα και ανάπτυξη κοινού πολιτιστικών οργανισμών

(410245) -  Μάρθα Μιχαηλίδου

Περιγραφή Μαθήματος

Το εργαστήριο εστιάζει στην έρευνα κοινού και πρόσληψης στο πεδίο του πολιτισμού. Στόχος του είναι η εξοικείωση των φοιτητριών/τών με διαφορετικές προσεγγίσεις στην πολιτιστική κατανάλωση και τη συμμετοχή και την εμπλοκή του κοινού και η διερεύνηση διαφορετικών μορφών συμμετοχής και εμπλοκής, όπως αυτές αναδύονται σε διαφορετικά πολιτιστικά πεδία και είδη πολιτιστικών πρακτικών.

Μετά την ολοκλήρωσή, του οι φοιτητές/τριες αναμένεται να μπορούν:

  • να κατανοούν τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην πολιτιστική κατανάλωση,
  • να διακρίνουν τις βασικές κατηγορίες του κοινού των πολιτιστικών οργανισμών και να αναλύουν τα χαρακτηριστικά τους,
  • να αντιλαμβάνονται τη σημασία της οργανωμένης έρευνας και ανάπτυξης κοινού για τη βιωσιμότητα των πολιτιστικών οργανισμών
  • να αξιολογούν υπάρχουσες πρακτικές ανάπτυξης κοινού
  • να σχεδιάζουν μια έρευνα κοινού για έναν πολιτιστικό οργανισμό,
  • να σχεδιάζουν συμμετοχικά προγράμματα και δράσεις για διαφορετικές ομάδες κοινού.

Αξιολόγηση

2 ομαδικές εργασίες, 50% της συνολικής βαθμολογίας η κάθε μία. Μέγεθος εργασίας: 3.000 λέξεις. Μέγεθος ομάδας 3-4 άτομα.

Γενική βιβλιογραφία

  • Εμμανουήλ, Δ. (2016). Πρότυπα πολιτιστικής κατανάλωσης και κοινωνική διαστρωμάτωση στην Αθήνα: Μερικές γενικές παρατηρήσεις για την ελληνική περίπτωση. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 146(146). http://doi.org/10.12681/grsr.10646
  • Καυταντζόγλου, Ρ., & Εμμανουήλ, Δ. (2016). Κοινωνική διαστρωμάτωση και πρότυπα κατανάλωσης πολιτισμού: Το θέατρο και ο χορός στην περίπτωση της Αθήνας. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 146(146). http://doi.org/10.12681/grsr.10645
  • Κουρή, Μ. (2010). Ανάπτυξη κοινού: Αξιοποιώντας τη λαϊκή και παραδοσιακή μουσική. Hellenic Journal of Music, Education & Culture, 1.
  • Μπαντιμαρούδης, Φ. (2011). Πολιτιστική επικοινωνία: οργανισμοί, θεωρίες, μέσα. Αθήνα: Κριτική
  • Σουλιώτης, Ν., & Εμμανουήλ, Δ. (2016). Κοινωνική διαστρωμάτωση και κατανάλωση μουσικής στην Αθήνα. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 146(146). http://doi.org/10.12681/grsr.10644
  • Χατζηχρήστου, Ν. (2016). Στρατηγικές πολιτιστικής διαχείρισης στο ελληνικό κοινό κλασικής μουσικής και όπερας : εμπειρική έρευνα και προτάσεις ανάπτυξης. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  • Belfiore, E., & Bennett, O. (2007). Determinants of Impact: Towards a Better Understanding of Encounters with the Arts. Cultural Trends, 16(3), 225–275. http://doi.org/10.1080/09548960701479417
  • Brien, D. O., & Oakley, K. (2015). Cultural Value and Inequality: A Critical Literature Review. A Report Commissioned by the Arts and Humanities Research Council’s Cultural Value Project, 28. Retrieved from http://www.ahrc.ac.uk/documents/project-reports-and-reviews/cultural-value-and-inequality-a-critical-literature-review/
  • Bull, A., & Scharff, C. (2017). ‘McDonald’s Music’ Versus ‘Serious Music’: How Production and Consumption Practices Help to Reproduce Class Inequality in the Classical Music Profession. Cultural Sociology, 11(3), 283–301. http://doi.org/10.1177/1749975517711045
  • Bunting, C., Chan, T. W., Goldthorpe, J., Keaney, E., & Oskala, A. (2008). From indifference to enthusiasm: patterns of arts attendance in England. London.
  • Crawford, G., Gosling, V., Bagnall, G., & Light, B. (2014). An Orchestral Audience: Classical Music and Continued Patterns of Distinction. Cultural Sociology, 8(4), 483–500. http://doi.org/10.1177/1749975514541862
  • Crawford, G., Gosling, V., Bagnall, G., & Light, B. (2014). Is there an app for that? A case study of the potentials and limitations of the participatory turn and networked publics for classical music audience engagement. Information, Communication & Society, 17(9), 1072–1085. http://doi.org/10.1080/1369118X.2013.877953
  • Dobson, M. C. (2010). Between stalls, stage and score: an investigation of audience experience and enjoyment in classical music performance. PhD Thesis. University of Sheffield.
  • Dobson, M. C., & Pitts, S. E. (2011). Classical Cult or Learning Community? Exploring New Audience Members’ Social and Musical Responses to First-time Concert Attendance. Ethnomusicology Forum, 20(3), 353–383. http://doi.org/10.1080/17411912.2011.641717
  • Jancovich, L. (2011). Great art for everyone? Engagement and participation policy in the arts. Cultural Trends, 20(3–4), 271–279. http://doi.org/10.1080/09548963.2011.589708
  • Kawashima, N. (2000). Beyond the Division of Attenders vs Non-attenders: a study into audience development in policy and practice. Centre for Cultural Policy Studies University of Warwick Research Papers No 6. Coventry. Retrieved from http://www2.warwick.ac.uk/fac/arts/theatre_s/cp/publications/centrepubs
  • Kemp, E., & Poole, S. M. (2016). Arts Audiences : Establishing a Gateway to Audience Development and Engagement. The Journal of Arts Management, Law, and Society, 46(2), 53–62. http://doi.org/10.1080/10632921.2016.1150929
  • Lizardo, O. (2018). The mutual specification of genres and audiences: Reflective two-mode centralities in person-to-culture data. Poetics, 68, 52–71. http://doi.org/10.1016/j.poetic.2018.04.003
  • Maitland, H. (2006). Navigating difference: cultural diversity and audience development. London. Retrieved from https://webarchive.nationalarchives.gov.uk/20160204123510/http://www.artscouncil.org.uk/advice-and-guidance/browse-advice-and-guidance/navigating-difference-cultural-diversity-and-audience-development
  • Maitland, H. (2008). How do the public engage with culture? Journal of Arts Marketing, (30), 4–5.
  • Maitland, H. (n.d.). Don’t create a dust trap. Journal of Arts Marketing, (47), 4–5.
  • Maitland, H. (n.d.). Fans for life? Journal of Arts Marketing, (34), 4–5.
  • Maitland, H. (n.d.). Not just focus groups. Journal of Arts Marketing, (33), 4–5.
  • McCarthy, K. F., & Jinnett, K. (2001). A New Framework for Building Participation in the Arts. Rand. RAND. http://doi.org/10.3102/0013189X030007010
  • O’Sullivan, T. (2009). All together now: A symphony orchestra audience as a consuming community. Consumption Markets & Culture, 12(3), 209–223. http://doi.org/10.1080/10253860903063220
  • Pitts, S. E. (2005). What makes an audience? Investigating the roles and experiences of listeners at a chamber music festival. Music and Letters, 86(2), 257–269. http://doi.org/10.1093/ml/gci035
  • Pitts, S. E., Dobson, M. C., Gee, K., & Christopher, P. (2013). Views of an audience: Understanding the orchestral concert experience from player and listener perspectives. Participations. Journal of Audience & Reception Studies, 10(2), 65–95.
  • Research Centre for Museums and Galleries. (2001). Not for the likes of you: a resource for practitioners. London.
  • Richardson, J. M. (2015). Live theatre in the age of digital technology: “Digital habitus” and the youth live theatre audience. Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 12(1), 206–221. Retrieved from http://www.participations.org/Volume 12/Issue 1/13.pdf
  • Roose, H. (2008). Many-Voiced or Unisono? An Inquiry into Motives for Attendance and Aesthetic Dispositions of the Audience Attending Classical Concerts. Acta Sociologica, 51(3), 237–253. http://doi.org/10.1177/0001699308094168
  • Scollen, R. (2009). Two audience development methodologies under review, 1–17.
  • Scollen, R. (n.d.). Talking Theatre: developing audiences for regional Australia.
  • WILSON, N., GROSS, J., & BULL, A. (2017). Towards cultural democracy: Promoting cultural capabilities for everyone. London.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2022