Παρουσίαση/Προβολή
(TMF41Μ061) - Αχιλλεύς Καραδημητρίου
Περιγραφή Μαθήματος
Η πλατφορμοποίηση της επικοινωνίας αποτελεί μια νέα, πρωτόγνωρη συνθήκη στο επικοινωνιακό πεδίο που έχει μεταβάλλει τις αφηγήσεις στη δημόσια σφαίρα. Λαμβάνοντας υπόψη την παραπάνω αλλαγή το μάθημα πραγματεύεται κριτικά τις αφηγήσεις που αναδύονται σε διαφορετικά περιβάλλοντα επικοινωνίας (ειδησεογραφικά και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης) αναλύοντας μελέτες περίπτωσης από το εγχώριο και διεθνές επικοινωνιακό πεδίο.
Με θεωρητικό υπόβαθρο τις επιστημονικές προσεγγίσεις για την Πλαισίωση (Framing) και τον Καθορισμό της Ημερήσιας Θεματολογίας (agenda-setting), με βάση τη θεώρηση των προσφερόμενων δυνατοτήτων (affordances), σύμφωνα με την οποία καμιά προγενέστερη μορφή αφήγησης δεν εξαφανίζεται αλλά μετασχηματίζεται και επιβιώνει στα νέα ψηφιακά περιβάλλοντα, αλλά και διερευνώντας τις σύγχρονες θεωρήσεις των μέσων (π.χ. ύστερη αλήθεια/post-truth, πλατφορμοποίηση της επικοινωνίας) το μάθημα εξετάζει τις ιδιαιτερότητες της δημοσιογραφικής αφήγησης και την εξέλιξή της. Επιπλέον, αναλύει τρόπους ανεύρεσης ψευδών αφηγήσεων και θέτει σε εφαρμογή δημοσιογραφικές τεχνικές αποκατάστασης της αλήθειας (fact-checking).
Το μάθημα αποσκοπεί στην καλιέργεια γενικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων που σχετίζονται με τον πολυδιάστατο ρόλο του δημοσιογράφου / δημιουργού περιεχομένου (content creator) στη σύγχρονη κοινωνία της πλατφόρμας. Μετά την ολοκλήρωση του κύκλου μαθημάτων επιδιώκεται οι φοιτήτριες/φοιτητές μέσα από την υιοθέτηση ομαδοσυνεργατικού πνεύματος να εξοικειωθούν με τα εξής:
- Διερεύνηση πρωτογενών πηγών
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογικών εργαλείων / εφαρμογών
- Λήψη αποφάσεων για την ποιότητα, την ιεράρχηση και τη σύνθεση των δεδομένων
- Σχεδιασμός και παραγωγή πολυμεσικών δημοσιογραφικών αφηγήσεων για διαφορετικά περιβάλλοντα επικοινωνίας (ειδησεογραφικά και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης)
- Εφαρμογή τεχνικών για τον εντοπισμό ψεύτικων ή παραποιημένων πληροφοριών και την αποκατάσταση της αλήθειας των στοιχείων
- Εφαρμογή τεχνικών αυτόνομης εργασίας με βάση πρωτογενείς πηγές
- Εφαρμογή τεχνικών ομαδικής εργασίας
Για την υπερέτηση των παραπάνω στόχων αναλύονται κριτικά και εφαρμόζονται στην πράξη τα κριτήρια της ολοκληρωμένης δημοσιογραφικής αφήγησης σε όλα τα περιβάλλοντα της επικοινωνίας (ειδησεογραφικά και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης). Έμφαση δίνεται στις έννοιες «attention economy», «post-truth narrative», «post-modernity», «churnalism», «platformization of communication» και πώς αυτές οι θεωρήσεις έχουν επιδράσει στις αφηγήσεις στα Μέσα.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα