Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εργαστηριακό Μάθημα Πολιτισμού VI : Θέατρο/Σύγχρονη Παραστασιολογία

(410242) -  Πατρίσια Κόκκορη

Περιγραφή Μαθήματος

Συνεργάτες: Δρ. Άρης Ασπρούλης (Διευθυντής Επικοινωνίας & Προβολής Δημοτικό
Θέατρο Πειραιά /
Θέατρο Τέχνης Κάρολος
Κουν και άλλων οργανισμών/ Ερευνητής).

----------------------------------------------------------

Πρόκειται για μεθοδική ενασχόληση με τα βασικά είδη του σύγχρονου ρεπερτορίου, την παραστατική θεωρία του 20ού αιώνα και τις διάφορες εκφάνσεις της στους θεατρικούς κώδικες της μετα-νεωτερικής σκηνικής γλώσσας. Στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτήτριες και οι φοιτητές τις απαραίτητες δεξιότητες για την
ανάλυση θεατρικής παράστασης. Καλούνται να μελετήσουν τα επιμέρους στοιχεία (κείμενο, σκηνοθεσία, υποκριτική, κίνηση, σκηνογραφία, μουσική, φωτισμό) και πώς εναρμονίζονται ή λειτουργούν αυτόνομα στο συνολικό αποτέλεσμα. Περαιτέρω

στόχοι του μαθήματος είναι οι εξής:

  1. Η διερεύνηση και γραπτή τεκμηρίωση της σκηνοθετικής διαδικασίας και
  2. Η απόκτηση δεξιοτήτων για το πώς ετοιμάζεται η προβολή μιας παράστασης: δελτίο τύπου, δημιουργία εικόνας – ταυτότητας, βίντεο trailer ή teaser, εύρεση χορηγών κ.ο.κ.

Σ’ αυτήν την πιο εξειδικευμένη κατάρτιση προστίθενται δεξιότητες που αφορούν τη συγγραφή κριτικού δοκιμίου. Για μια πιο άμεση εξοικείωση με το τεχνικό μέρος της θεατρικής παραγωγής και των κριτηρίων με τα οποία οι τεχνικές επιτεύξεις αξιολογούνται, το μάθημα περιλαμβάνει επισκέψεις σε παραστάσεις.


Α. Γνώσεις και Κατανόηση

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί/ές:

  • Να κατανοήσουν τα είδη δραματουργίας και τις θεωρίες επιτέλεσης.
  • Να αξιολογούν κριτικά τα είδη παράστασης: κειμενικοκεντρικό δράμα ή περφόρμανς.
  • Να αξιολογούν ανταποκρίσεις κοινού και θεατρικής κριτικής.
  • Να αξιοποιούν την βιβλιογραφία και να αξιολογούν θεωρίες προσέγγισης.
  • Να συντάσσουν κείμενο περιεχομένου παράστασης για προβολή στα μέσα.
  • Να προτείνουν σε έναν θεατρικό οργανισμό τρόπους βελτίωσης της επικοινωνίας  παράστασης.
  • Να γράφουν δοκίμιο όπου θα περιγράφουν και θα αναλύουν τα θεατρικά φαινόμενα.


Β. Διανοητικές Ικανότητες

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του εργαστηρίου οι φοιτητές/τριες θα μπορούν:

  • Μέσω της βιωματικής μάθησης σε πρόβες, να έχουν την γνώση εξοικείωσης ώστε να κρίνουν με έγκυρα κριτήρια ανάλογα θεατρικά εγχειρήματα.
  • Να έχουν εξειδικευμένη γνώση της θεατρικής πραγματικότητας.
  • Να προσεγγίζουν παραγωγούς με προτάσεις για την επικοινωνία παράστασης.


Γ. Γενικές Ικανότητες

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του εργαστηρίου οι φοιτητές/τριες θα μπορούν:

  • Να ερευνήσουν ένα θεατρικό φαινόμενο με εξειδικευμένη γνώση.
  • Να τεκμηριώσουν απόψεις σε ένα επιστημονικό δοκίμιο.
  • Να διαχειρίζονται το χρόνο τους ώστε να ανταποκρίνονται υπεύθυνα σε επαγγελματικά καθήκοντα.

Βιβλιογραφία:

Η διδακτέα ύλη περιλαμβάνει υλικό που αναρτάται στο eclass και βιβλιογραφία μαθήματος στα "έγγραφα" για την εκπόνηση εργασίας.

Διανέμεται το βιβλίο: Πατσαλίδης, Σάββας (2019). Θέατρο και Θεωρία ΙΙ: (Μέτα) Μοντέρνες Διαδρομές σε Τόπους, Ουτοπίες και Ετεροτοπίες.  Αθήνα: University Studio Press.

Η ύλη εδώ οργανώνεται κατά κατηγορίες: τάσεις 20ου  και 21ου αι. και θεματικές ενότητες.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016