Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΣΕΜ Δυνητοποίηση: ψυχολογικές εφαρμογές των νέων ψηφιακών τεχνολογιών

(6326) -  Ι. Κατερέλος

Περιγραφή Μαθήματος

ΠΡΟΣΟΧΗ: Από το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 το σεμινάριο ανήκει στην ενότητα των μαθημάτων ΥΕ Κοινωνικής Ψυχολογίας.

Το ΣΕΜ Δυνητοποίηση: ψυχολογικές εφαρμογές των νέων ψηφιακών τεχνολογιών πραγματοποιείται κάθε Τρίτη, 18.00-21.00 στο Ζ1 (Εργαστήριο Δυνητικής Πραγματικότητας και Διαδικτυακής Έρευνας, 7ος όροφος Ν. Κτηρίου).

Απευθύνεται σε φοιτητές/τριες που ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν βιβλιογραφικά & ερευνητικά σε θέματα κοινωνικής ψυχολογίας του διαδικτύου. Σε περίπτωση που υπάρξει περαιτέρω ενδιαφέρον, θα μπορούσε να είναι μια «προπαίδεια» πτυχιακής εργασίας (όχι αναγκαστικά με εμένα ως επιβλέποντα).   

Με αφετηρία τα θέματα του Σεμιναρίου, κάθε φοιτητής/τρια πραγματοποιεί έως δύο (2) παρουσιάσεις επιστημονικών κειμένων της επιλογής του. Παράλληλα, θα συνεισφέρει και θα συμμετέχει στην διεξαγωγή μιας έρευνας της οποίας το θέμα θα κινείται (για αυτό το εξάμηνο) στον άξονα:

"Social Networking / Romantic relationships / Sci-fi movies / AI"

To Σεμινάριο οργανώνεται με βάση τους εξής θεματικούς άξονες:

  1. Δυναμική κοινωνική ψυχολογία: Εικονικά πλήθη
  2. Τεχνητή νοημοσύνη και υπευθυνότητα
  3. Η ηθική πτυχή της τεχνητής νοημοσύνης
  4. Ο ρόλος της κουλτούρας στις διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις
  5. Ο ρόλος της προσωπικότητας στις διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις
  6. Η αντίληψη της ενσυναίσθησης στις διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις
  7. Διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα και πολιτισμός
  8. Διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα και συναίσθημα
  9. Αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή / Αλληλεπίδραση ανθρώπου-AI
  10. Αντιλήψεις για την τεχνητή νοημοσύνη και ο ρόλος της τέχνης

Κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου παρουσιάζονται και αναλύονται θέματα που αφορούν στην ανθρώπινη επικοινωνία και συμπεριφορά στα τεχνολογικά περιβάλλοντα: κοινωνικές προσομοιώσεις, διαδίκτυο, δυνητικοί κόσμοι, πλατφόρμες εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας, εφαρμογές δυνητικής/επαυξημένης και μικτής πραγματικότητας και εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης. Επίσης, κατόπιν συζήτησης, ενδέχεται να διεξαχθεί έρευνα επί των συγκεκριμένων θεμάτων.

Με αφετηρία τα θέματα του Σεμιναρίου, κάθε φοιτητής/τρια πραγματοποιεί μια παρουσίαση επιστημονικού κειμένου της επιλογής του.

Αξιολόγηση μαθήματος:

Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιείται με την παράδοση, στο τέλος του ακαδημαϊκού εξαμήνου, μιας (1) (απαλλακτικής) ατομικής εργασίας συνολικής έκτασης 2.000 λέξεων (χωρίς την τελική βιβλιογραφία) και του powerpoint της παρουσίασης.

Η ατομική εργασία αφορά σε μια από τις 10 θεματικές του Σεμιναρίου.

Άξονες αξιολόγησης εργασιών:

α) Ορθή χρήση APA7th (in text citations, references)

  1. b) Τεκμηρίωση σε επιστημονικές πηγές (άρθρα, βιβλία)
  2. c) Δομή εργασίας: Τίτλος, Εισαγωγή, Επισκόπηση θεωρίας, Αξιοποίηση παραδειγμάτων και Συμπεράσματα.
  3. d) Κριτική σκέψη

Σημείωση: Κατά τη διάρκεια του 6μήνου επιτρέπονται έως 2 απουσίες από τα 12 μαθήματα στο σύνολο (όμως θα ληφθούν υπόψη οι περιπτώσεις φοιτητών εργαζόμενων ή αδυνατούντων να παρακολουθήσουν ανελλιπώς, με την κατάλληλη βεβαίωση, έως 6 απουσίες) . Αλλά η συμμετοχή δεν μπορεί να ξεπερνά τους 12 φοιτητές/τριες

Παρακαλώ οι φοιτητές/φοιτήτριες που επιθυμούν να εγγραφούν να αποστείλουν email στο εδώ. Σε περίπτωση εκδήλωσης ενδιαφέροντος πέραν των 12, θα υπάρξει κάποια αξιολόγηση.

Η εικόνα του μαθήματος (για φέτος) είναι από MIT Case Studies in Social and Ethical Responsibilities of Computing

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022