Παρουσίαση/Προβολή
(6005) - Χ. Παρπούλα
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί μια εμπεριστατωμένη εισαγωγή στις μεθόδους περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής σε επίπεδο μονομεταβλητής ανάλυσης. Στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους/ις φοιτητές/τριες του Τμήματος Ψυχολογίας στις βασικές έννοιες και στη χρήση της στατιστικής μεθοδολογίας που εφαρμόζεται στην ψυχολογική έρευνα. Αναλυτικότερα, παρουσιάζονται στατιστικές μέθοδοι οργάνωσης, σύνοψης και παρουσίασης δεδομένων, και τέλος, στατιστικής συμπερασματολογίας όπως είναι οι στατιστικές εκτιμήσεις και ο έλεγχος υποθέσεων για τη μελέτη των χαρακτηριστικών και την ανάλυση των δεδομένων ενός δείγματος, με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων για τον πληθυσμό μιας έρευνας. Στο μάθημα τίθενται τα πρώτα θεμέλια για την απόκτηση της στατιστικής σκέψης, με τις περισσότερες στατιστικές έννοιες να μην παρουσιάζονται με αξιωματικό τρόπο, αλλά ως προβλήματα που επιζητούν λύση. Παράλληλα, προετοιμάζεται το έδαφος για πιο προχωρημένες στατιστικές μεθόδους. Στο μάθημα γίνεται σύντομη επίδειξη εφαρμογών σε πραγματικά δεδομένα (με χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS, της γλώσσας προγραμματισμού ανοιχτού κώδικα R, κ.ά.). Με το πέρας του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια, αναμένεται να α) έχει κατανοήσει τις βασικές αρχές που διέπουν τη Στατιστική στα πλαίσια των Κοινωνικών Επιστημών και ειδικότερα της Ψυχολογίας, και β) είναι σε θέση να περιγράφει, οργανώνει τα δεδομένα που συλλέγει (περιγραφική στατιστική) και να επιλύει προβλήματα εκτιμητικής και ελέγχου υποθέσεων (επαγωγική στατιστική), σε επίπεδο κυρίως μονομεταβλητής ανάλυσης.
Παρατηρήσεις:
Το μάθημα είναι το πρώτο μιας σειράς τριών υποχρεωτικών μαθημάτων [Στατιστική Ι (6005), Στατιστική ΙΙ (6052) και Πρακτικές Ασκήσεις Στατιστικής (6079)] του Τμήματος Ψυχολογίας, κοινός σκοπός των οποίων είναι να δοθεί μια εισαγωγή σε ολόκληρο το φάσμα των στατιστικών μεθόδων (μονομεταβλητής, διμεταβλητής και πολυμεταβλητής ανάλυσης) που είναι απαραίτητες για την ανάλυση εμπειρικών δεδομένων από το χώρο της Ψυχολογίας και των Κοινωνικών Επιστημών γενικότερα.
Αξιολόγηση μαθήματος:
Γραπτή εξέταση με ανοιχτά βιβλία.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 28 Ιουλίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα