Παρουσίαση/Προβολή
(6257) - Ρόμπερτ Μέλλον
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα είναι το πρώτο μιας σειράς τεσσάρων μαθημάτων (6257, 6258, 6239 & 6238) που εισάγουν τη φιλοσοφία του θεμελιώδους συμπεριφορισμού, την πειραματική ανάλυση της συμπεριφοράς και τις εφαρμογές αυτής της επιστήμης στην παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών. Σε αντίθεση με τις δεσπόζουσες προσεγγίσεις στην ψυχολογία οι οποίες αιτιολογούν τη συμπεριφορά κάνοντας επίκληση σε αόριστες καταστάσεις του νου, της ψυχής, της προσωπικότητας, της νοημοσύνης κτλ., στη συμπεριφοριστική προσέγγιση ερμηνεύουμε την προέλευση όλων των ψυχολογικών φαινομένων (π.χ., αντίληψη, σκέψη, λύση προβλημάτων, ψυχοπαθολογία) μέσω της ανάλυσης της μακροπρόθεσμης σχέσης του ατόμου με τα γεγονότα του φυσικού κόσμου. Έτσι, το μάθημα αυτό εισάγει την ψυχολογία ως μια θετική επιστήμη, απόλυτα συνυφασμένη με την εξελικτική βιολογία. Η ερμηνεία της προέλευσης των ψυχολογικών φαινομένων βασίζεται σε αρχές καθορισμού της συμπεριφοράς που προκύπτουν από εκτεταμένη πειραματική ανάλυση. Οι αρχές αυτές έχουν βρεθεί να ισχύουν ανεξαρτήτως χαρακτηριστικών όπως το φύλο, η ηλικία, το επίπεδο εκπαίδευσης ή ικανοτήτων, ή ακόμα και το βιολογικό είδος του ατόμου. Επομένως, οι αρχές αυτές αποδεικνύεται να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμες στους φοιτητές ψυχολογίας, εφόσον εκπαιδεύονται στην θετικά επιστημονική αιτιολόγηση μιας πληθώρας συμπεριφορών, σκέψεων και συναισθημάτων που χαρακτηρίζουν την καθημερινή ζωή του ανθρώπου.
- Ο πραγματισμός και ο θεμελιώδης συμπεριφορισμός ως εναλλακτικός τρόπος αιτιολογίας στην ψυχολογική ουσιαστικοποίηση.
- Συμπεριφοριστική μεθοδολογία: Η επιστημονική παρατήρηση, η πειραματική ανάλυση και τέλος η εκτεταμένη ατομική ανάλυση ως εναλλακτική στην στατιστική-ομαδική μέθοδο.
- Η κοινή, λανθασμένη παρουσίαση του συμπεριφορισμού ως ψυχολογία «ερεθίσματος-αντίδρασης», «μαύρου κουτιού» και «tabula rasa».
- Η πειραματική ανάλυση και η επιστημονική ερμηνεία ψυχολογικών φαινομένων.
- Η προκαλούμενη συμπεριφορά: Η φύση της, οι εξαρτημένες μεταβλητές και οι πρώτες αρχές καθορισμού της.
- Τα εξαρτημένα αντανακλαστικά και το ατομικό ιστορικό συσχέτισης ερεθισμάτων.
- Η γενίκευση και αποδυνάμωση των εξαρτημένων αντανακλαστικών, η δημιουργία συγκεκριμένων αντανακλαστικών και αντανακλαστικών της δεύτερης τάξης.
- Πολύπλοκα ιστορικά συσχέτισης ερεθισμάτων που ευνοούν ή αναστέλλουν την απόκτηση εξαρτημένων αντανακλαστικών.
- Τα συναισθήματα, η σεξουαλική διέγερση και άλλες εξαρτημένες αντιδράσεις στην ψυχοπαθολογία και στην ψυχοθεραπεία.
- Η διάκριση μεταξύ της πρόκλησης αντιδράσεων και της εκδήλωσης των δράσεων.
- Η συντελεστική συμπεριφορά: Η φύση της, οι εξαρτημένες μεταβλητές και οι πρώτες αρχές καθορισμού της.
- Η ενίσχυση, η εξάλειψη της ενίσχυσης και η επαγωγή δράσεων.
- Η διαφορική ενίσχυση και εξάλειψη της ενίσχυσης και η διαμόρφωση δράσεων.
- Η συντελεστική γενίκευση ερεθισμάτων και η συντελεστική διάκριση ερεθισμάτων.
- H μετάθεση της διακριτικής λειτουργίας ερεθισμάτων: Συμπληρωματικά διακριτικά ερεθίσματα και η βαθμιαία εξαφάνισή τους.
- Η γνώση, η αντίληψη, η προσοχή, η έννοια και η αυτογνωσία ως φαινόμενα συντελεστικής διάκρισης ερεθισμάτων.
nglish: Behavior Analysis I is the first of a series of four courses (6257, 6258, 6239 & 6238) that introduce radical behaviorism as a philosophy of science, the experimental analysis of behavior, and the application of this science in the provision of psychological services. In contrast with the dominant perspectives n psychology, which attribute behavior to immaterial agents such as states of mind, intrapsychic forces, character, personality, intelligence etc., behaviorists interpret the provenance of all psychological phenomena (e.g., perception, thought, problem solving, psychopathology) by analyzing the long-term relation between the individual and events in the natural world. Thus, this course introduces psychology as a natural science entirely consistent with evolutionary biology. The interpretation of psychological phenomena is based in general principles of the determination that issue from the temporally-extended experimental analysis of individual behavior. These principles have proven utility in the prediction and modification of behavior independent of the sex, gender, age, education or skills level, and even the species of the individual organism. As such, these principles are of particular value to students of psychology, as they acquire skill in the natural science interpretation of a wide range of acts, thoughts and emotions that characterize the everyday life of human beings.
- Radical behaviorism as a pragmatic alternative to psychological essentialism in the interpretation of the determination of human conduct.
- Behavioral methodology: Scientific observation, group-design and single-subject experimental methods.
- Common misinterpretations of behaviorism: “stimulus-response psychology,” “black-box psychology” and «tabula rasa».
- Experimental analysis vs. scientific interpretation.
- Respondent behavior: Properties, dependent variables and first principles of determination.
- Conditional reflexes and the spatio-temporal pairing of neutral and eliciting stimuli.
- The generalization, weakening, and differentiation of conditional reflexes.
- Complex histories of stimulus pairing and inhibition.
- Emotion, sexual arousal, and other conditional reflexes in psychopathology and psychotherapy.
- Discriminating the elicitation of reflexive responding from the emission or occurrence of thoughts and actions.
- Operant behavior: Properties, dependent variables and first principles of determination.
- Reinforcement, extinction, and induction of operant behavior
- How differential reinforcement and extinction shape behavior
- Operant generalization and operant discrimination
- The transfer of stimulus control via fading of supplemental discriminative stimuli
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα