Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εργαστήρια στην Ανάλυση της Συμπεριφοράς

(6238) -  Ρ. Μέλλον

Περιγραφή Μαθήματος

Το τελευταίο της σειράς μαθημάτων στη συμπεριφοριστική προσέγγιση απευθύνεται στους φοιτητές οι οποίοι, έχοντας μάθει τις βασικές αρχές καθορισμού της συμπεριφοράς, επιθυμούν μια σταδιοδρομία συνεισφοράς στην πρόοδο αυτής της επιστήμης και στις εφαρμογές της στη ρύθμιση αποτελεσματικών θεραπευτικών και εκπαιδευτικών συνθηκών. Αποτελεί δηλαδή ένα εισαγωγικό μάθημα στην παραγωγή επιστημονικής γνώσης για τη μακροπρόθεσμη σχέση της συμπεριφοράς με άλλα γεγονότα του φυσικού κόσμου. Μέσω της μελέτης πειραματικών ερευνών, αναλύεται η συμπεριφορά του επιστήμονα και τού πώς αυτός ρυθμίζει τις δικές του συνθήκες ώστε να αυξήσει την πιθανότητα εκδήλωσης πρωτότυπων και ωφέλιμων παρατηρήσεων, δηλαδή την πιθανότητα προσφοράς στην επιστήμη της ψυχολογίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη ρύθμιση των ειδικών συνθηκών που ταυτίζονται με τη συμπεριφοριστική προσέγγιση, δηλαδή στη μέθοδο της εκτεταμένης, ατομικής πειραματικής ανάλυσης της συμπεριφοράς. Εισάγεται η αξιοποίηση της αγγλόφωνης βιβλιογραφίας στην πειραματική και εφαρμοσμένη ανάλυση της συμπεριφοράς με ομαδικές συζητήσεις επιστημονικών άρθρων και σύντομες γραπτές εργασίες κάθε εβδομάδα.  Μέσω της συμμετοχής των φοιτητών ως βοηθών σε πειράματα που ήδη διεξάγονται στο Εργαστήριο, τους παρέχεται η δυνατότητα να βιώσουν μια δοκιμαστική επαφή με κάθε φάση της παραγωγής γνώσης, από τη διαμόρφωση ερωτήσεων έρευνας και του πειραματικού σχεδιασμού, στον προγραμματισμό του υπολογιστή για τον έλεγχο των συνθηκών και την καταγραφή της συμπεριφοράς, στην ανάλυση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων. Τέλος, το μάθημα παρέχει εργαστηριακή υποστήριξη στους φοιτητές στη διαμόρφωση της δικής του ολοκληρωμένης πρότασης για μια πρωτότυπη πειραματική ανάλυση.

  1. Η φύση και η φυσική προέλευση της επιστημονικής συμπεριφοράς.
  2. B. F. Skinner: Μια μελέτη ατομικής περίπτωσης στην εφαρμογή της επιστημονικής μεθόδου.
  3. Η ανάγνωση και αξιοποίηση της αγγλόφωνης βιβλιογραφίας στην ανάλυση συμπεριφοράς.
  4. Πρακτική άσκηση στην ανάλυση της ωφελιμότητας επιστημονικών μελετών.
  5. Μέθοδοι της χρονικά εκτεταμένης πειραματικής ανάλυσης της ατομικής συμπεριφοράς
  6. Σχέση ατομικής και ομαδικής πειραματικής ανάλυσης
  7. Σχέση πειραματικών και παρατηρητικών ερευνητικών μεθόδων στην ανάλυση συμπεριφοράς.
  8. Σχέση ανάμεσα της θεωρητικής, πειραματικής και εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς
  9. Ανάλυση επιστημονικών άρθρων σχετικά με τα τρέχοντα πειράματα του Εργαστηρίου.
  10. Εισαγωγή στον προγραμματισμό πειραματικών συνθηκών μέσω του Η/Υ με παραδείγματα από τα τρέχοντα πειράματα του Εργαστηρίου.
  11. Εκπαίδευση στην ηθική και επιστημονικά ορθή πειραματική ανάλυση της ατομικής συμπεριφοράς
  12. Συμμετοχή των φοιτητών ως βοηθών στη διεξαγωγή των τρεχόντων πειραμάτων του Εργαστηρίου.
  13. Πρακτική άσκηση στην ανάλυση και στην ερμηνεία δεδομένων με παραδείγματα από τα τρέχοντα πειράματα του Εργαστηρίου.
  14. Πρακτική άσκηση και εργαστηριακή υποστήριξη στην πρόταση ενός πρωτότυπου πειράματος με τη μέθοδο της εκτεταμένης ατομικής ανάλυσης της συμπεριφοράς.

 

English:

This fourth in a series of classes in behavior analysis is designed for students who, having mastered the basic principles of determination, desire advanced training towards a career of contribution to the progress of this science and its application in the design and provision of effective educational and therapeutic circumstances. This laboratory provides an introductory class in the generation of original scholarship concerning the temporally-extended functional relation between dimensions of individual behavior and other events in the natural world. By detailed study of experimental reports, we will analyze the behavior of scientists and how they arrange their own circumstances such that they increase the probability of occurrence of original and valuable observations, that is, the probability of making a significant contribution to the advancement of psychological science. Special emphasis is given to the arrangement of laboratory conditions that characterize the behavioral approach, specifically, the temporally-extended experimental analysis of individual behavior. We will introduce the effective utilization of English-language literature in conceptual, experimental and applied behavior analyses with group discussions of scientific articles and weekly written assignments. By assisting in experiments being conducted by more advance students, laboratory participants will have the opportunity of an introductory experience in every phase of the generation of knowledge, from the distillation of a research question to the design of the experiment, to the analysis, interpretation, and reporting of the results. Finally, students will be guided in the generation of an original and complete experimental proposal based on a previously published finding from our laboratory or elsewhere.            

 

  1. The dimensions and natural provenance of scientific behavior.
  2. B. F. Skinner: “A case study in the history of experimental science.”
  3. A guide to reading the English-language literature in behavior analysis.
  4. The relation between experimental design and the practical utility of findings.
  5. Methods of temporally-extended, single-subject experimental designs.
  6. The relation between group-design and single-subject experimental designs.
  7. The relation between experimental and observational research methods in behavior analysis.
  8. The relation among conceptual, experimental and applied behavior analysis.
  9. Guided study and discussion of scientific papers relevant to experimental interests of the Laboratory.
  10. Introduction to computer programming for behavioral research utilizing current research protocols.
  11. Training in the ethical and scientifically sound administration of research protocols in the experimental analysis of behavior.
  12. Participation of students as research assistants in the conduction of experiments of more advanced students.
  13. Practical training in the analysis of data trends with examples of current research.
  14. Practical training in the generation of an original comprehensive research proposal utilizing the temporally-extended experimental analysis of individual behavior.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014