Παρουσίαση/Προβολή
(6239) - Ρ. Μέλλον
Περιγραφή Μαθήματος
|
Στο τρίτο αυτό μάθημα στην θετική επιστήμη της ατομικής συμπεριφοράς, ολοκληρώνεται η εισαγωγή στις βασικές αρχές καθορισμού συμπεριφοράς και δίνεται έμφαση στην εφαρμογή αυτών των αρχών στην επιστημονική ερμηνεία της προέλευσης των φαινομένων που περιγράφονται ως «ψυχοπαθολογικά». Στη συμπεριφοριστική άποψη, τα φαινόμενα της ψυχοπαθολογίας μπορεί να είναι ανεπιθύμητα, όμως δεν αποτελούν ανωμαλίες˙ τα μοτίβα ή υποδείγματα συμπεριφοράς που χαρακτηρίζουν τις «ψυχολογικές διαταραχές» δεν είναι «εκτός ελέγχου», αλλά καθορίζονται σύμφωνα με τις ίδιες αρχές πειραματικής προέλευσης που περιγράφουν τον καθορισμό της λεγόμενης «υγιούς» συμπεριφοράς. Παραδείγματα όπως, ο καθορισμός των βίαιων και «μαζοχιστικών» δράσεων καθώς επίσης και οι προβληματικοί «μηχανισμοί άμυνας» (π.χ., «άρνηση, «προβολή»), περιγράφονται ως μη επιθυμητές προσαρμογές στην κοινωνική χρήση της τιμωρίας, των απειλών τιμωρίας και την αρνητική ενίσχυση για τον έλεγχο της συμπεριφοράς των άλλων. Στη συνέχεια αναλύονται, με τους όρους μιας θετικής επιστήμης της ατομικής συμπεριφοράς, οι λεγόμενες «γνωστικές λειτουργίες», όπως η μίμηση προτύπου, η λύση προβλημάτων, η μνήμη και η λήθη, η τήρηση και μη τήρηση κανόνων, συμβολές, σχέδια και οδηγίες, καθώς και ο συλλογισμός. Ενώ οι «δυσλειτουργίες» στα πολύπλοκα ρεπερτόρια αυτά φέρονται σαν να είναι αιτίες της ψυχοπαθολογίας, η προέλευση των ιδίων αυτών γνωστικών δυσλειτουργιών συνήθως παραμείνει χωρίς αιτιολογία. Στο μάθημα παρουσιάζεται η απόδειξη ότι τα μη επιθυμητά και τα επιθυμητά χαρακτηριστικά αυτών των πολύπλοκων συντελεστικών διακρίσεων καθορίζονται μέσω της μακροπρόθεσμης αλληλεπίδρασης του ατόμου με τα γεγονότα της ζωής του—ένα είδος αιτιολογίας που διευκολύνει την αποτελεσματική παρέμβαση.
English: In this third class in the natural science of individual behavior, the introduction to the basic principles of determination is completed, with emphasis in their application in the scientific interpretation of the dimensions and provenance of phenomena that are characterized as “psychopathological.” In a behavioral perspective, such phenomena are considered undesirable, but not anomalous; the patterns of behavior that characterize “psychological disorders” are not “out of control” but rather determined in accordance with the same experimentally-derived principles that describe the determination of so-called “normal” or “healthy” behavior. Examples such as the determination of “aggressive” and “masochistic” acts, as well as problematic “defense mechanisms” (e.g., “repression,” “projection”) are described as pernicious adaptations of the common social practice of reducing the frequency of undesired behavior by punishing or threatening to punish it, evoking incompatible behavior which is then reinforced by the termination of the aversive event (technically, by negative reinforcement). Then we will focus our natural science perspective on the analysis of so-called “cognitive functions” such as imitation, problem solving, remembering and forgetting, following and not following rules, advice, plans and instructions, as well as logical and illogical reasoning. Although “dysfunctions” in such complex repertoires are traditionally treated as causes of psychopathology, the causes of the “dysfunctions” themselves typically remains unanalyzed. In this class we present evidence indicating that both desirable and undesirable characteristics of such complex discriminative repertoires are determined in the temporally-extended interaction between the individual and events that have systematically preceded and followed upon his or her activities—the type of causal formulation that informs and directs effective intervention.
|
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα