Παρουσίαση/Προβολή
(300754) - Β. Καντζάρα
Περιγραφή Μαθήματος
Περίγραμμα μαθήματος
Περιεχόμενο
Το μάθημα διαπραγματεύεται και εξετάζει διαφορετικές προσεγγίσεις και θεματικές στην επιστήμη της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης. Οι θεματικές που εξετάζουμε αναλύσουν σχέσεις σε επίπεδο σχολείου όπως και ανάμεσα στην εκπαίδευση και σε άλλους κοινωνικούς θεσμούς.
Ανάμεσα στις θεματικές διαπραγματευόμαστε τις σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών, τους στόχους της παρεχόμενης μόρφωσης, τις επιπτώσεις της χρηματοπιστωτικής κρίσης στην εκπαίδευση, τη διάσταση του φύλου, όπως και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση.
Το μάθημα αποτελεί συνέχεια του μαθήματος της «Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης Ι», και αποσκοπεί στην εμβάθυνση σε σύγχρονες θεματικές από κοινωνιολογική σκοπιά, με απώτερο στόχο οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να αποκτήσουν τα απαραίτητα γνωστικά εφόδια για εκπαιδευτικούς, επιστημονικούς και ερευνητικούς σκοπούς.
Μαθησιακοί στόχοι
Το μάθημα στοχεύει ώστε οι φοιτητές και οι φοιτήτριες:
- να αναλύουν τις εκπαιδευτικές σχέσεις στα πλαίσια του σχολείου,
- να αναγνωρίζουν τις σύγχρονες προσεγγίσεις και τη σχέση τους με κοινωνικά κινήματα, ανησυχίες, ή προβλήματα, και
- να είναι σε θέση να εξηγούν τι επηρεάζει τις εκπαιδευτικές μεταβολές και τι επίδραση μπορεί να έχουν στον κοινωνικό ρόλο του θεσμού της εκπαίδευσης.
- να κατανοούν τη διάκριση μίκρο- και μάκρο-επίπεδο ανάλυσης.
Δομή μαθήματος και εξέταση
Το μάθημα περιλαμβάνει διαλέξεις, διάλογο, συζήτηση με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες, και εργασία. Στο σχεδιασμό του μαθήματος περιλαμβάνεται και ο σχολιασμός δημοσιευμένων άρθρων.
Η εκπόνηση της εργασίας είναι προαιρετική και δεν βαθμολογείται. Ο φοιτητής ή η φοιτήτρια μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε: α. Εμπειρική έρευνα μικρής έκτασης β. Βιβλιοκρισία και γ. Βιβλιογραφική εξέταση ενός θέματος. Οι σχετικές πληροφορίες, όπως και εκτενέστερη βιβλιογραφία για το μάθημα και την εργασία δίνονται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων στις αρχές του ακαδημαϊκού εξαμήνου.
Οι εξετάσεις στο μάθημα είναι γραπτές. Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών διενεργείται στη βάση κριτηρίων, όπως είναι το κατά πόσο έχουν κατανοήσει τις σχετικές με το μάθημα θεωρίες, αν είναι ορθή η χρήση της ορολογίας, και κατά πόσο μπορούν να υποστηρίξουν την άποψή τους στηριγμένη σε τεκμηριωμένα επιχειρήματα.
Εγχειρίδιο στον Εύδοξο:
Καντζάρα Β. (2020) Η εκπαίδευση σε συνθήκες κρίσης στην Ελλάδα (2009-2014). Επιπτώσεις και πολιτικές – μια κοινωνιολογική προσέγγιση, Αθήνα: Gutenberg.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα