Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ψηφιακές Μέθοδοι: Εργαλεία και Κατευθύνσεις

(110547) -  Μαρία Ποντίκη

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις ψηφιακές μεθόδους και τη χρήση τους στις ανθρωπιστικές και τις κοινωνικές επιστήμες με έμφαση στην κατανόηση βασικών εννοιών και μεθόδων επεξεργασίας φυσικής γλώσσας, αναπαράστασης γνώσης και μοντελοποίησης δεδομένων, την εξοικείωση με τεχνικές και εργαλεία για την εξαγωγή δομημένης σημασιολογικής πληροφορίας από κείμενο, την ανάπτυξη διεπιστημονικών προσεγγίσεων με την χρήση ψηφιακών εργαλείων και την απόκτηση γνώσεων και τεχνικών δεξιοτήτων για την ανάλυση και την κωδικοποίηση δεδομένων, καθώς και για τον σχεδιασμό και τη δημιουργία δεδομένων αναφοράς για την εκπαίδευση αλγορίθμων. 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 22 Μαρτίου 2022

  • Ενδεικτική Βιβλιογραφία

    Daniel Jurafsky and James H. Martin. 2021. Speech and Language Processing. Stanford University.

    Barbara Mcgillivray, Thierry Poibeau, Pablo Ruiz. 2020. Digital Humanities and Natural Language Processing: “Je t’aime... Moi non plus. Digital Humanities Quarterly, 2020, 14 (2).

    Grimmer & Stewart. 2013. “Text as Data: The Promise and Pitfalls of Automatic Content Analysis Methods for Political Texts”. Political Analysis 21.

    Goran Glavaš, Federico Nanni, and Simone Paolo Ponzetto. 2019. Computational Analysis of Political Texts: Bridging Research Efforts Across Communities. In Proceedings of the 57th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics: Tutorial Abstracts, pages 18–23, Florence, Italy. Association for Computational Linguistics.

    Maud Ehrmann, Ahmed Hamdi, Elvys Linhares Pontes, Matteo Romanello, and Antoine Douce. 2021.  Entity Recognition and Classification on Historical Documents: A Survey. arXiv preprint arXiv:2109.11406.

    Mariana Neves and Jurica Ševa. 2021. An extensive review of tools for manual annotation of documents. Briefings in Bioinformatics, Volume 22, Issue 1, Pages 146–163.

    Φάκελος μαθήματος με σημειώσεις και δίκτυο βιβλιογραφίας για κάθε θεματική εντότητα.

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Catherine Dawson. Το Α και το Ω των ψηφιακών μεθόδων έρευνας. Eπιστ. επιμ.: Αγγελική Γαζή, Αντώνης Γαρδικιώτης. ΠΕΔΙΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ, (διαθέσιμο μέσω του συστήματος «Εύδοξος»).

    Αξιολόγηση

    Τελική γραπτή εξέταση στην ύλη που αναρτάται στον φάκελο μαθήματος. 

    Προαιρετική εργασία με αντικείμενο την απόκτηση γνώσεων για τη δημιουργία δεδομένων αναφοράς για την εκπαίδευση και την αξιολόγηση αλγορίθμων, και την εξοικείωση με εργαλεία ανάλυσης κειμένου και υποδομές γλωσσικής τεχνολογίας. Ο βαθμός της επιτυχούς εργασίας προσμετράται στον βαθμό της επιτυχούς γραπτής εξέτασης ως εξής: 1 μονάδα για βαθμό εργασίας 5 & 6, 2 μονάδες για βαθμό εργασίας 7 & 8, και 3 μονάδες για βαθμό εργασίας 9 &10.