Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Παίγνιο Επιχειρήσεων με Τεχνολογίες Πληροφορικής

(700247) -  Θεόδωρος Μαριόλης

Περιγραφή Μαθήματος

Αποτελεί παίγνιο αλληλεπίδρασης μεταξύ ανταγωνιστικών επιχειρήσεων, το οποίο είναι προσομοιωμένο σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Οι φοιτητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες, όπου κάθε μία από αυτές αντιπροσωπεύει μία επιχείρηση, και λαμβάνουν αποφάσεις για τις βασικές οικονομολογικές λειτουργίες της (όπως ύψος παραγωγής, τιμολόγηση, διαφήμιση, χρηματοδότηση, και επενδύσεις) σε ρεαλιστικές συνθήκες ανταγωνισμού και σχετικής αβεβαιότητας. Τέλος, η αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις έχει ορισμένα αφετηριακά χαρακτηριστικά-παραμέτρους, τα οποία ορίζονται (από τον/την διδάσκοντα) στην αρχή του παιγνίου και είναι κοινά για όλες τις επιχειρήσεις (όπως αρχικό κεφάλαιο, αμοιβές εργασίας, τιμές πρώτων υλών, επιτόκιο μακροπρόθεσμων δανείων), αλλά και χαρακτηριστικά τα οποία διαμορφώνονται δυναμικά, κατά την εξέλιξη του παιγνίου, συνεπεία των αποφάσεων των ομάδων-επιχειρήσεων.  

Το παίγνιο είναι επαναληπτικό, δηλαδή λαμβάνει χώρα σε διαδοχικές περιόδους, όπου οι ομάδες-επιχειρήσεις βαθμολογούνται, ανά περίοδο, από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή-πρόγραμμα προσομοίωσης με βάση τις επιδόσεις τους (κέρδη, μερίδιο αγοράς, λόγος ιδίων κεφαλαίων προς σύνολο ενεργητικού, και αξία μετοχής) και αναπροσαρμόζουν τις αποφάσεις τους. Νικήτρια αναδεικνύεται εκείνη η ομάδα-επιχείρηση η οποία θα συγκεντρώσει τη συνολικά υψηλότερη βαθμολογία.  

Σκοπός του παιγνίου είναι να καλλιεργηθεί στις/στους φοιτητές βιωματική αντίληψη της διαδικασίας λήψης οικονομολογικών αποφάσεων και του τρόπου λειτουργίας των αγορών. Η μάθηση έχει ολοποιητικά και πραξιακά χαρακτηριστικά, δεδομένου ότι διαμορφώνεται (i) εμπειρικά, (ii) συμμετοχικά, (iii) με ανάκληση αλλά και πρακτική εφαρμογή, σε ρεαλιστικό περιβάλλον, γνώσεων, οι οποίες έχουν αποκτηθεί από πολλά άλλα μαθήματα, (iv) με υποκίνηση στοχευμένης αναζήτησης νέων γνώσεων, εργαλείων και πληροφοριών για την ευρετική επίλυση ζητημάτων, τα οποία οι φοιτητές/τριες αντιμετωπίζουν για πρώτη φορά ή και θα αντιμετωπίσουν σε μαθήματα υψηλότερων Εξαμήνων, και (v) με παρουσίαση και ανάλυση από την/τον διδάσκοντα οικονομολογικών ζητημάτων, τα οποία είτε είναι υποκείμενα στο όλο παίγνιο είτε αναδύονται κατά την εκάστοτε εξέλιξή του.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024