Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Φύλο και πολιτισμός

(53Μ023) -  Μάρθα Μιχαηλίδου

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχοι του μαθήματος

Το μάθημα προσφέρει μια επισκόπηση των κύριων θεωρητικών, μεθοδολογικών και ερευνητικών τάσεων στη μελέτη της σχέσης φύλου και πολιτισμού.

Η σύγχρονη κοινωνιολογία του πολιτισμού επικεντρώνεται στην εξέταση της κουλτούρας και του πολιτισμού ως χώρων κοινωνικής διαφοροποίησης, ιδιαίτερα μάλιστα μετά τη λεγόμενη πληροφοριακή επανάσταση από το τέλος του 20ου αιώνα και μετά και τη σύγχρονη άνθηση των πολιτιστικών ή δημιουργικών βιομηχανιών.

Το μάθημα διερευνά τις έμφυλες διαστάσεις που χαρακτηρίζουν τις διαδικασίες της σύγχρονης πολιτιστικής παραγωγής, της κατανάλωσης πολιτιστικών προϊόντων και της κατανομής πολιτισμικού κεφαλαίου.

Αξιολόγηση

  • προφορική παρουσίαση κατά τη διάρκεια του εξαμήνου: 30% συνολικού βαθμού
  • τελική εργασία (5.000 λέξεις): 70% συνολικού βαθμού

Ενδεικτική γενική βιβλιογραφία

Barker C., Jane E.A. (2020). Πολιτισμικές σπουδές: θεωρία και πρακτική. Μτφρ. Κατερίνα Ιορδάνογλου. Β. Αλεξίου & Μ. Μιχαηλίδου (επιμ.). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Τζιόλα

Becker, H. S. (1982). Art Worlds. Los Angeles, University of California Press.

Bennett, T. & Frow, J. Eds (2008). The Sage handbook of cultural analysis. London: Sage.

Bourdieu, P. (2002). Η Διάκριση: κοινωνική κριτική της καλαισθητικής κρίσης. Μτφ. Κ. Καψαμπέλη. Αθήνα: Πατάκης

Buikema, R. & Tuin, I. Van Der eds., 2009. Doing Gender in Media, Art and Culture, Routledge.

Carter, C., Steiner, L. & McLaughlin, L. eds., 2014. The Routledge Companion to Media and Gender, London: Routledge.

Crane, D. (1994). The sociology of culture: emerging theoretical perspectives. Oxford: Blackwell Publishers.

Du Gay, P. (επιμ.) (1997). Production of Culture/Cultures of Production. London: Sage.

Gill, R., 2002. Cool, creative and egalitarian? Εxploring gender in project-based new media work in Europe. Information, Communication and Society, 5(1), pp.70–89.

Hesmondhalgh, D. & Baker, S., 2008. Creative Work and Emotional Labour in the Television Industry. Theory, Culture & Society, 25(7-8), pp.97–118.

Kafai, Y.B. et al., (2008). Beyond Barbie and Mortal Kombat: New Perspectives on Gender and Gaming. The MIT Press.

Krijnen, T., Alvares, C. & Bauwel, S. Van eds., (2011). Gendered Transformations: Theory and Practices on Gender and Media, Bristol: Intellect.

McRobbie, Angela. 2020. Feminism and the Politics of Resilience: Essays on Gender, Media and the End of Welfare. Cambridge: Polity Press.

McRobbie, Angela. 2016. Be Creative: Making a Living in the New Culture Industries. Cambridge: Polity Press.

O'Neill, B. L. & Gidengil, E. (2006). Gender and social capital. London: Routledge.

Ross, A., 2009. Nice Work If You Can Get It: Life and labor in precarious times, New York: New York University Press.

Ross, K., 2012. The Handbook of Gender, Sex, and Media, Oxford: Wiley-Blackwell.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022