Περιφερειακός Προγραμματισμός (TMI800063)
Βασίλειος Αυδίκος, Δημήτριος Καντιάνης, συμμετοχή: Ελένη Κωστοπούλου
Το περιεχόμενο του μαθήματος αναφέρεται στην παρουσίαση του βασικού θεωρητικού και μεθοδολογικού υποβάθρου του περιφερειακού αναπτυξιακού προγραμματισμού, σε διεθνές επίπεδο, καθώς και στην ανάλυση του πλαισίου διαμόρφωσης και άσκησης του περιφερειακού προγραμματισμού στην Ελλάδα, μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής (περιφερειακής πολιτικής) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τη μεθοδολογία, τις τεχνικές και τις διαδικασίες διαμόρφωσης και εφαρμογής του περιφερειακού προγραμματισμού στην Ελλάδα (προετοιμασία, εκπόνηση, χρηματοδότηση, διαχείριση, παρακολούθηση, αξιολόγηση προγραμμάτων), στο πλαίσιο που θέτει η περιφερειακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΛιγότεραΤο περιεχόμενο του μαθήματος αναφέρεται στην παρουσίαση του βασικού θεωρητικού και μεθοδολογικού υποβάθρου του περιφερειακού αναπτυξιακού προγραμματισμού, σε διεθνές επίπεδο, καθώς και στην ανάλυση του πλαισίου διαμόρφωσης και άσκησης του περιφερειακού προγραμματισμού στην Ελλάδα, μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής (περιφερειακής πολιτικής) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τη μεθοδολογία, τις τεχνικές και τις διαδικασίες διαμόρφωσης και εφαρμογής του περιφερειακού προγραμματισμού στην Ελλάδα (προετοιμασία, εκπόνηση, χρηματοδότηση, διαχείριση, παρακολούθηση, αξιολόγηση προγραμμάτων), στο πλαίσιο που θέτει η περιφερειακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το περιεχόμενο του μαθήματος αναφέρεται στην παρουσίαση του βασικού θεωρητικού και μεθοδολογικού υποβάθρου του περιφερειακού αναπτυξιακού προγραμματισμού, σε διεθνές επίπεδο, καθώς και στην ανάλυση του πλαισίου διαμόρφωσης και άσκησης του περιφερειακού προγραμματισμού στην Ελλάδα, μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής (περιφερειακής πολιτικής) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τη μεθοδολογία, τις τεχνικές και τις διαδικασίες διαμόρφωσης και εφαρμογής του περιφερειακού προγραμματισμού στην Ελλάδα (προετοιμασία, εκπόνηση, χρηματοδότηση, διαχείριση, παρακολούθηση, αξιολόγηση προγραμμάτων), στο πλαίσιο που θέτει η περιφερειακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Περίγραμμα
Περιεχόμενο μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος αναφέρεται στην παρουσίαση του βασικού θεωρητικού και μεθοδολογικού υποβάθρου του περιφερειακού αναπτυξιακού προγραμματισμού, σε διεθνές επίπεδο, καθώς και στην ανάλυση του πλαισίου διαμόρφωσης και άσκησης του περιφερειακού προγραμματισμού στην Ελλάδα, μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής (περιφερειακής πολιτικής) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τη μεθοδολογία, τις τεχνικές και τις διαδικασίες διαμόρφωσης και
εφαρμογής του περιφερειακού προγραμματισμού στην Ελλάδα (προετοιμασία, εκπόνηση, χρηματοδότηση, διαχείριση, παρακολούθηση, αξιολόγηση προγραμμάτων), στο πλαίσιο που θέτει η περιφερειακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται με α. δύο ατομικές ηλεκτρονικές πρόοδοι (30% του τελικού βαθμού) και β. τελικές εξετάσεις (70% του τελικού βαθμού)
Προτεινόμενα συγγράμματα
Παπαδασκαλόπουλος Α., Χριστοφάκης Μ., 2016, Περιφερειακός Προγραμματισμός και Αναπτυξιακός Σχεδιασμός, εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα
Το περιεχόμενο του μαθήματος αναφέρεται στην παρουσίαση του βασικού θεωρητικού και μεθοδολογικού υποβάθρου του περιφερειακού αναπτυξιακού προγραμματισμού, σε διεθνές επίπεδο, καθώς και στην ανάλυση του πλαισίου διαμόρφωσης και άσκησης του περιφερειακού προγραμματισμού στην Ελλάδα, μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής (περιφερειακής πολιτικής) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τη μεθοδολογία, τις τεχνικές και τις διαδικασίες διαμόρφωσης και
εφαρμογής του περιφερειακού προγραμματισμού στην Ελλάδα (προετοιμασία, εκπόνηση, χρηματοδότηση, διαχείριση, παρακολούθηση, αξιολόγηση προγραμμάτων), στο πλαίσιο που θέτει η περιφερειακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται με α. δύο ατομικές ηλεκτρονικές πρόοδοι (30% του τελικού βαθμού) και β. τελικές εξετάσεις (70% του τελικού βαθμού)
Παπαδασκαλόπουλος Α., Χριστοφάκης Μ., 2016, Περιφερειακός Προγραμματισμός και Αναπτυξιακός Σχεδιασμός, εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα